Zweetdeken nodig voor Welsh/New Forest?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wild_Horses9

Zweetdeken nodig voor Welsh/New Forest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:41

Ik kamp een beetje met de vraag of mijn Welsh/ New Forest een zweetdeken nodig heeft. Het is érg handig, want mijn pony zweet veel & snel. En voor de regen is het ook ideaal, maar alsnog vraag ik me af of het nu onnodig is of dat ik gewoon een deken kan gaan kopen zonder enige twijfel.

Iemand?

Ine23

Re: Zweetdeken nodig voor Welsh/New Forest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:44

Een zweetdeken lijkt me niet ideaal voor de regen?

Ik doe het zo:
Hier heeft mijn welshxarab een zweetdekentje voor na het longeren. Dan staat ze er een tijdje mee en als ze droog is mag ze weer 'bloot' de wei op. De haflinger heeft een zweetdeken en als ze droog is krijgt ze een regendeken op, beetje ook om de wintervacht tegen te houden (ze krijgt érg veel vacht). Als je het niet erg vindt om altijd een vuile pony te gaan poetsen, moet een zweetdeken zeker voldoen, is ook leuk voor de pony zelf om bloot op de wei te staan :j

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:15

Je kan een zweetdeken inderdaad niet gebruiken voor de regen. Het is zodat je paard niet te snel afkoelt als hij erg bezweet is.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:25

Als je bedoeling is om je pony te laten op drogen, dan kan dat met een zweetdeken.
Als je wil dat je pony droog blijft in de regen, dan heb je een waterdichte deken nodig.

Wild_Horses9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:07

Ik bedoel voor na de regen, als ik wil gaan rijden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:05

Rij je dan buiten of binnen?
Met andere woorden, als het regent en je rijd buiten, wordt je pony als nog nat, heb je een binnenbak tot je beschikking dan uiteraard niet, voor na het rijden, mits je pony droog kan staan (denk aan stal / stalgang), is een fleece deken prima, buiten in de regen zal een fleece niet gaan werken.