sidepull passend bij Malibaudzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

10tje2

sidepull passend bij Malibaudzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 10:31

Ik ben op zoek naar een sidepull die goed past qua kleur en uitstraling bij mijn Malibaudzadel.

Wat ik tot nu toe gevonden heb, wat enigszins zou kunnen, is de Shango van F.R.A.

Iemand nog tips voor mij om de keuze te vergroten?

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:57

loekje

Re: sidepull passend bij Malibaudzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:11

Maatwerk?? (zie onderschrift)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:19

Sidepull met westernlook?
Moet zeker wel te vinden zijn hoor, iets wat bijpassend is. :)

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:37

Maaike_Indy schreef:

Ik heb even gekeken, maar is niet de stijl en kleur die ik zoek. Ik wil simpel, degelijk en londonleer. En dan ook nog liefst een ring onder de kin waar ik een leadrope aan kan doen, aangezien ik onderweg ook regelmatig naast paardlief loop.
Maar bedankt voor het meedenken.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:38

TurdusMerula schreef:
Sidepull met westernlook?
Moet zeker wel te vinden zijn hoor, iets wat bijpassend is. :)

Ik was waarschijnlijk niet duidelijk genoeg, westernlook is niet zozeer wat ik zoek, maar de Shango is inderdaad wel westernachtig. En dat was tot nu toe de enige in londonleer die ik tegenkwam.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:40

Wat zoek je dan precies? :)

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:47

loekje schreef:
Maatwerk?? (zie onderschrift)

je hebt PB

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:54

TurdusMerula schreef:
Wat zoek je dan precies? :)

Londonleer, stoer, degelijk (kwaliteitsleer dus), ring onder de kin, nikkele ringen/gespen, gevlochten neusriem.

Ik loop regelmatig naast het paard. Dus het hoofdstel dient dan tevens als halster als ik mijn leadrope eraan bevestig.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:02

Afbeelding

Dit komt nog in de buurt?

Ring eronder ga je nergens vinden, dat wordt sowieso maatwerk (of tweedehands), want dat zit er niet standaard onder. :) Of je laat het eronder maken als je een geschikte sidepull hebt gevonden.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:12

TurdusMerula schreef:
[ Afbeelding ]

Dit komt nog in de buurt?

Ring eronder ga je nergens vinden, dat wordt sowieso maatwerk (of tweedehands), want dat zit er niet standaard onder. :) Of je laat het eronder maken als je een geschikte sidepull hebt gevonden.

Ja, die zou ook kunnen qua uitstraling. Ligt een beetje aan de leersoort, maar inmiddels is mijn Malibaud natuurlijk ook al donkerder geworden. Bedankt. Is die bij Spirithorses te koop? Dat zou grappig zijn. Pien kent mijn connemara heel goed, hij is daar ingereden :)).

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:02

Ik heb dan wel geen sidepull (wel een malibaud trouwens) maar heb mijn bitloze hoofdstel zelf in elkaar gezet. Ik kom nu op de rood-bruin uit, dat is wel te vinden. Zadel is erg verkleurd.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:11

er zijn geen sidepull's met een ring eronder. maar er is zo'n riempje die je aan de ringen waar je teugels ook aan zitten kunt doen met een ring eraan en dan heb je een ring onder de kinn van het paard. sorry, ik weet niet hoe zoiets heet dus vandaar zo onduidelijk)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:26

Zo'n longeertussenstukje bedoel je?

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:02

minajtje schreef:
er zijn geen sidepull's met een ring eronder. maar er is zo'n riempje die je aan de ringen waar je teugels ook aan zitten kunt doen met een ring eraan en dan heb je een ring onder de kinn van het paard. sorry, ik weet niet hoe zoiets heet dus vandaar zo onduidelijk)

Ik weet waarschijnlijk wel wat je bedoelt. Heb ik vroeger inderdaad wel eens gehad om aan het bit vast te maken en zo iemand kon begeleiden die op het paard zat! Is wel al 20 jaar minstens geleden:)). Zoiets is natuurlijk wel te laten maken.
Voorlopig wacht ik even een reactie af van lucky leather, lijkt me tot nu toe de beste oplossing. Bedankt voor het meedenken.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:10

Henkje schreef:
Ik heb dan wel geen sidepull (wel een malibaud trouwens) maar heb mijn bitloze hoofdstel zelf in elkaar gezet. Ik kom nu op de rood-bruin uit, dat is wel te vinden. Zadel is erg verkleurd.

Dat zie ik mezelf nog niet doen eerlijk gezegd. Hoe kom je dan aan de onderdelen of een oud hoofdstel verbouwen? Ik heb dat wel eens gedaan, een bit eruit en "Bloem" voor bitloos eraan. Als experimentje wel geslaagd, maar dat was een zwart hoofdstel. Ik heb nu wat andere eisen. En die onderdelen voor mijn eisenpakketje heb ik nu niet.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:19

10tje2 schreef:
minajtje schreef:

Ik weet waarschijnlijk wel wat je bedoelt. Heb ik vroeger inderdaad wel eens gehad om aan het bit vast te maken en zo iemand kon begeleiden die op het paard zat! Is wel al 20 jaar minstens geleden:)). Zoiets is natuurlijk wel te laten maken.
Voorlopig wacht ik even een reactie af van lucky leather, lijkt me tot nu toe de beste oplossing. Bedankt voor het meedenken.

het bestaat nog steeds, een vriendin van mij heeft er ook een :)

SuperSpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:22

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:28

10tje2 schreef:
Henkje schreef:

Dat zie ik mezelf nog niet doen eerlijk gezegd. Hoe kom je dan aan de onderdelen of een oud hoofdstel verbouwen? Ik heb dat wel eens gedaan, een bit eruit en "Bloem" voor bitloos eraan. Als experimentje wel geslaagd, maar dat was een zwart hoofdstel. Ik heb nu wat andere eisen. En die onderdelen voor mijn eisenpakketje heb ik nu niet.

Neusriem van mijn oude bitloze hoofdstel (zadelmaker heeft 'm op de ringen vastgemaakt). Bakstukken van een westernhoofdstel op ebay, frontriem erbij gekocht, klaar.