Losse onderdelen Harry Horse Switch?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Losse onderdelen Harry Horse Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:24

Hallo Bokkers,

Vandaag een ongevalletje gehad met paard, en hierbij heeft ze haar hoofdstel kapot getrokken..

Aangezien het hele hoofdstel nadat ik had gekeken nog in perfecte staat is, en er maar 1 riempje kapot is, vraag ik me af of je deze onderdelen ook los kunt krijgen? Het gaat om het riempje dat aan het bit vast zit, als ik weer zo'n riempje heb, dan kan ik mijn hoofdstel weer gebruiken. Dit hoofdstel heeft van die grove/opvallende gespen dus vandaar mijn vraag.

Vindt het zo zonde om een nieuw hoofdstel te kopen terwijl dit niet nodig is..

Alvast bedankt.

little_birdy

Re: Losse onderdelen Harry Horse Switch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:54

je bedoeld een bakstuk ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:56

Als het het bakstuk is, kan je het opnieuw kopen :j Heb ook eens een nieuwe moeten kopen, is wel kostelijk, maar de enige dat pastte was dan ook weeral eentje van Stübben. Je merkt het verschil niet bij mijn hoofdstel, of je moet al goed kijken ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:06

Het is inderdaad het bakstuk.. mag ik vragen wat je kwijt was? (gaat ondertussen weer googelen).
Vind het zonde van mijn geld om een nieuwe te kopen want de rest is niks mee aan de hand en vind het een mooi en goed zittend hoofdstel bij mijn paard.

Als het bakstuk meer dan 40 euro is, kan ik net zo goed een nieuwe kopen..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:09

bakstukken kun je net zo goed 2e hands kopen :)
welke maat zoek je ?
heb hier misschien nog wel wat liggen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:23

Goh, weet het niet meer, denk al zeker 20 euro.. 40 euro zou ook kunnen..

Vond het ook beetje zonde, maar vond mijn hoofdstel toch wel mooi en had geen zin om een nieuwe te kopen :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 21:42

little_birdy schreef:
bakstukken kun je net zo goed 2e hands kopen :)
welke maat zoek je ?
heb hier misschien nog wel wat liggen

Full, alleen het ''probleem'' is wel dat de Harry Horse Switch opvallende/grove zilveren gespen heeft die ook aan het (kapotte) bakstuk zit/zat..
Vandaar dat ik weer precies zo'n bakstuk zoek, want een normaal bakstuk heb ik nog wel liggen maar dan zie je toch duidelijk dat dit niet aan het hoofdstel hoort. Maar heel erg bedankt voor je aanbod, denk alleen niet dat jij zo'n bakstuk hebt wat ik zoek..

Ik ga even googelen voor dat bakstuk van stübben, nieuw hoofdstel kopen is ook zo wat, dan heb ik alsnog een Harry Horse Switch die wat mist.. :Y)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:24

wellicht een optie om de HH (of de NL leverancier ) even te emailen? wellicht kunnen ze je helpen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:33

@ studiemiep, dat is ook een goede! Ga ik zeker even doen. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:34

Ik heb thuis nog een kapot hoofdstel liggen volgens mij, ook onderdeel kapot getrokken. Mocht ik nog een bakstuk hebben, geef ik je bericht
Hier was die ook kapot getrokken en zit het ook vreemd in elkaar ten opzichte van andere hoofdstellen waardoor ik nieuw hoofdstel heb moeten kopen
nu is ook het riempje van de sperriem kapot ( lusje) en ben ik nog aan het bedenken wat ik ermee ga doen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:53

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb thuis nog een kapot hoofdstel liggen volgens mij, ook onderdeel kapot getrokken. Mocht ik nog een bakstuk hebben, geef ik je bericht
Hier was die ook kapot getrokken en zit het ook vreemd in elkaar ten opzichte van andere hoofdstellen waardoor ik nieuw hoofdstel heb moeten kopen
nu is ook het riempje van de sperriem kapot ( lusje) en ben ik nog aan het bedenken wat ik ermee ga doen

Mocht je een bakstuk van de Switch over hebben zou ik dat heel graag van je horen, en wil daar uiteraard een vergoeding voor betalen. Vind het zo'n fijn hoofdstel in gebruik.
Alvast bedankt.

Heb ook een mailtje naar Harry Horse gestuurd maar ben bang dat hun mij niet verder helpen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:32

Valt het niet te maken bij een zadelmaker oid? Als enkel de naden overgetrokken zijn is dat geen probleem, als het leer ook kapot is dan moet je toch kijken voor een ander. Ik zou dan als eerste eens naar HH zelf mailen of ze het niet apart verkopen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:44

Alleen 1 bakstuk heeft ze kapgetrokken, het leer en de gesp ben ik kwijt, dus aan het riempje zelf heb ik niks meer en om hiervoor helemaal naar een zadelmaker te gaan..

Nieuwe HH switch kopen is zonde want dan blijf ik 1 switch hebben die niet compleet is..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:47

HH verkoopt deze niet los, tenminste niet in winkels, heb ik al nagevraagd\ik heb een 2e handse gekocht en deze gehouden, had ik extra kleuren (zijn 2 versies)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:41

Reactie terug van HH dat ze ze inderdaad niet los verkoopt, wat ik al wel verwacht had.

Gesp overigens wel terug gevonden! Maar ja daar heb ik niet zoveel aan want het leer is gescheurd en kan niet zelf het leer naaien.

Voorlopig een ander bakstuk eraan gedaan maar het bit zit op deze manier weer te los.. dus is ook niet echt een oplossing.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:24

als je het gespje hebt kun je ook naar een schoenmaker gaan, die naaien het leer weer netjes voor je aan elkaar.
wat je ook kan doen is een advertentie op de bokt markt zetten voor dit onderdeel, misschien heeft iemand de neusriem oid wel kapot en wil hem weggooien maar dan kun jij mooi de bakstukken overnemen.
de switch heeft inderdaad hele mooie gespen, valt meteen op als je daar iets anders voor in de plaats doet

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:36

Naar de schoenmaker is ook een idee! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, denk dat ik dat maar ga doen. :)
Bedankt voor al jullie meedenken!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:41

Is het geen optie om een bakstuk pakken dat past en daar die gesp aan laten zetten?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:51

he oliebol helemaal vergeten, ik probeer er vanavond aan te denken, weet eigenlijk zeker dat er een los bakstuk bijzit

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 09:34

Lynn_Nikita schreef:
he oliebol helemaal vergeten, ik probeer er vanavond aan te denken, weet eigenlijk zeker dat er een los bakstuk bijzit

Maar jij hebt dus een kapot Switch hoofdstel?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 09:37

furyke schreef:
Is het geen optie om een bakstuk pakken dat past en daar die gesp aan laten zetten?

Meeste bakstukken zijn te lang, hoofdstel zit wat andes in elkaar dan de standaard hoofdstellen.
En er zitten 2 gespen aan dat bakstuk (aan 1 kant is het leer gescheurd en ligt de gesp er dus af),dus dan moet ik er weer 1 gesp af gaan slopen.

Neem het liefst een Switch bakstuk van iemand over en anders breng ik hem naar de schoenmaker.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:30

xx_Kelly_xx schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Maar jij hebt dus een kapot Switch hoofdstel?

ja, ik heb er 2, 1 kapotte en 1 hele, mijn kapotte onderdeel kreeg ik dus niet los geleverd en heb een nieuwe gekocht.
Is fijn hoofdstel maar klote qua onderdelen, alles zit anders in elkaar dan de standaard hoofdstellen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:16

Okee. Mocht je een bakstuk tegen betaling weg willen doen, dan hoor ik het graag

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:17

Ik zal er aan proberen te denken dat ik vanavond eens ga kijken waar ik het heb liggen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:20

Helaas, ik heb ook dat onderdeel kapot en de bakstukken weggegooit. Ik heb alle andere onderdelen nog, neusriem, keelriem, kopstuk, frontriem en alle kleuren, maar net de bakstukken niet meer. Je had het anders mogen hebben van mij

Kom er net achter dat ik zelf wel de neusriem kan hergebruiken nu bij mijn complete hoofdstel het sperriem lusje is losgekomen