Bow Balance beugels voor stillere onderbenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_K

Bow Balance beugels voor stillere onderbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 12:55

Ik heb moeite om mijn onderbenen stil te houden bij het rijden en ik vroeg me af of Bow Balance stijgbeugels hier ook tegen helpen of helpen ze alleen voor ontlasten van de gewrichten? Zouden schuine beugelblokjes of de standaard a-symmetrische beugels ook helpen? De Bow balance beugels zijn namelijk vrij prijzig, maar als ze echt werken dan vind ik dit wel waard.

Lauura

Re: Bow Balance beugels voor stillere onderbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:58

Ik lees even mee.

Ik heb ook schuine blokjes maar ze wiebelen nog steeds.. Als ik m'n hard leren laarzen aanheb is he wel minder dan bij zachte laarzen!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 12:59

Is het wel beter geworden met schuine blokjes of maakt het totaal geen verschil?
Jammer dat je niet eerst eens wat dingen kunt proberen voordat je er veel geld aan uit geeft..... (maar dat ter zijde)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:02

Nou ik merk niet echt verschil eerlijk gezegd. Maar ik ben ook wel een drastisch geval :')

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:04

Als je je benen niet stil kunt houoden, dan kun je de beweging van het paard dus met jouw lichaam ergens dus niet goed opvangen.... Een blokkade in jouw lichaam zorgt er voor dat je de beweging niet soepel mett jouw lichaam geheel kunt opvangen. Je kunt dus beter je richten op een ontwikkeling van een goede zit, en met je eigen lichaam aan de slag gaan door een goede gerichte training naast het paard... Ipv het probleem ven een niet 100% meebewegend ruiterlichaam te gaan verdoezelen met hulpmiddelen ;)

(en ik weet wel zeker dat de door jou genoemde middelen je onderbenen niet stil gaan afhangen)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:06

Met je instructie werken aan het probleem. Hulpmiddelen zijn lapmiddelen.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 13:12

Tuurlijk daar ben ik me ook van bewust. Ik rijd ook wel eens zonder beugels, paard is goed aan het been en heb van de zomer ook zitlessen genomen. Dit heeft helaas nog geen resultaat gehad. Zelfs als ik tijdens het rijden bewust mijn benen wil stilhouden lukt het nog steeds niet! Ja tenzij ik ga knijpen, maar dat is ook niet de bedoeling. Ik begrijp dat het probleem bij mij ligt, maar waarom geen gebruik maken van hulpmiddelen als ze ook daadwerkelijk kunnen helpen?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:15

Ook met BowBalance beugels heb ik nog hele tijd last van wiebelbenen gehad. Dat loste ik alleen op door heel hard te gaan werken aan mijn zit. De beugels zijn overigens verder wel heel fijn EN veilig.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 13:59

Blue-sky, mag ik vragen hoe jij het dan wel voor elkaar hebt gekregen? Wat versta jij onder hard werken aan je zit?
Ik ben er namelijk ontzettend bewust mee bezig en zie echt totaal geen vooruitgang :(

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:21

Ik had een lieve vriendin die mij is komen helpen. We hebben die lessen veel minder gelet op hoe mijn paard liep en gefocust op mijn zit. Ik heb mezelf ook heel erg daarop moeten concentreren. Leren mijn lichaam los te laten. Het probleem zit hem niet in je benen maar in je hele zit. Ook heb ik veel zonder beugels gereden (draf, galop, lichtrijden). En toen opeens was het gevoel daar. Ik kan zelf niet eens meer zeggen hoe dat kwam. Ik merkte ook dat ik in mijn reguliere dressuurlessen ineens veel minder commentaar op mijn zit kreeg. En dat ik gemakkelijker kon zitten. Ik voel mijn benen nu aanliggen aan mijn paard. Het is heel moeilijk onder woorden te brengen. Het blijft toch iets wat je moet voelen en ervaren denk ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:13

Met deze beugels hou je niet in een keer je voeten stil, maar het is wel een stuk confortabeler voor je benen. ik heb alleen maar deze beugels meer, en zou niet direct iets anders willen

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:29

Heb ze ook en ze zijn een stuk flexibeler dan gewone beugels. Als je wiebel benen hebt zal dit niet helpen om het tegen te gaan. Ik heb aangeschaft omdat ik enkel en knieproblemen heb.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:30

Ik heb deze beugels al een tijdje in de kast liggen, ze houden je wiebelbenen niet stil. Helpen wel erg goed voor mijn enkelproblemen. :)

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:44

Oké bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan ga voor normale veiligheidsbeugels. Dat is een stuk goedkoper!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:33

Ik geloof niet dat door bow balance beugels je benen direct stiller worden. Ik heb ze wel aan zowel mijn dressuur als springzadel omdat ik zeer snel pijnlijke enkels heb. Ik merk wel dat na een poosje rijden, doordat ik geen pijn meer in mijn enkels krijg, ik niet meer verkrampt met mijn knieen ga knijpen, en dat komt mijn zit wel ten goede. Maar dat is meer een indirect resultaat. Als je verder geen last van enkels hebt, denk ik dat ze niet zullen helpen voor een betere zit.