Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
crazycactus schreef:Zelf zou ik gaan voor een Triple horn, ik heb op meerdere zadels van hun gereden en de kwaliteit is super.
@blanket, ga ze asjublieft niet vergelijken met bv. Billy Cook, want dan sla je de plank een beetje mis. Helaas zijn de zadels van BC niet allemaal van dezelfde kwaliteit. Er zijn goede, zeker de ouwetjes, maar Billy Cook heeft jaren geleden zijn naam verkocht, en sindsdien is de kwaliteit achteruit gegaan.

Chiba schreef:Mijn huidige zadel is te groot (te breed) voor mijn paard. Ik zou graag een andere zadel willen kopen. Eentje dat past voor mij en mijn paard. Aangezien ik een 15 inch-zadel nodig heb is dat niet zo eenvoudig. Meestal hebben ze in deze maat niet veel zadels op voorraad.
Nu dacht ik er aan om een zadel op maat te laten maken. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik zag dat Triple horn zadels op maat maakt en Vaquero. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Het zou zijn om een reining/working cowhorse zadel te laten maken. Zijn er nog andere adressen om zadels op maat te laten maken?
DubbelDun schreef:@Chiba : hoe kom je er bij dat een 15" zadel een probleem zou zijn?? Dat is een hele normale maat hoor. Dat wij hier in NL nu eenmaal allemaal in 16" en 17" willen rijden...
Laat Evellien eens langs komen met enkele zadels, die heeft ook kleinere maten en als er echt niets past kun je altijd nog via haar bij Triple Horn iets laten maken.
@troi: je hebt het mooi verwoord, maar als TS een reiningzadel wil zal ze denk ik bij Triple Horn beter af zijn.
Billy Cook heeft een wijde range van zadels in kwaliteit en prijs. Bij de betere ben je net zo duur uit als met een op maat gemaakte Triple Horn.
Zowel van de nieuwe als 2de hands zadel hadden ze maar één 15 inch zadel liggen... dat verkoopt blijkbaar niet zo goed. Ook 2de hands op internet zijn het bijna altijd 16 en 17 inch zadels. Veel keuze is er niet qua maten voor mijn paard in een 15 inch.
) maar het is inderdaad wel een oplossing voor het taalprobleem
Als dat wat mag kosten dan zijn die er vast wel.
mij lijkt dat als je een zadel via Evelien koopt dat zij ook het aanspreekpunt is, maar van haar heb ik ook alleen maar positieve dingen gehoord. DubbelDun schreef:@kaunos: heb je zo'n cy
http://www.ebay.com/itm/New-16-5-Circle ... 35c0c5f884
of zoiets
http://www.ebay.com/itm/Circle-Y-High-H ... 3cc6a3e8f3
Daar zit wel iets kwaliteitverschil in