ik rij met een ijslander westren . maar het oude zadel is te klein maar ik vind geen goeden nieuwen ik ben al in belgie geweest om er een te zoeken maar ze hebben ze nergens weet jij er misschien een waar ze vrij kleine westren zadels hebben?
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 21-10-12 12:59, in het totaal 2 keer bewerkt Reden:Opmaak van bericht aangepast wegens veel smileys en grote letters.
Sorry, snap echt niet zoveel van je vraag en al helemaal niet van je tweede post. Misschien eens proberen om echte zinnen te schrijven, ik denk dat dat helpt.
Als je een zadel wilt waarvan je zeker bent dat je paard geen last krijgt, dus geen scheve bomen en ook geen spijkerpuntjes aan de onderkant en goed passend, dan moet je toch op een 600-800 euro voor een tweedehandse rekenen. Goedkopere zadels zijn echt slecht voor je paard en onveilig voor jou!
Voor paarden met een korte rug die moeilijk onder een boom te passen zijn is boomloos een goede optie en gezien de leeftijd van TS ook niet zo'n slechte suggestie mede gezien de financiële kant. Ik heb zelfs mijn BM van 65 cm wel eens op een IJslander gehad (zadel waar ga je met dat paard naar toe ) en heb een heerlijke rit gehad
Was niet gemeen bedoeld hoor! Weet uit ervaring dat tolten fijn is met een boomloos, en is goedkoper dan een goed westernzadel wat een pluspunt is omdat TS weinig geld heeft. En tolten zou ik er mee doen, daar is je pony voor gemaakt! (Je kan natuurlijk wel western basis dingen meepakken)