Nu doe ik gewoon nog een zweetdeken op en zet ze binnen want ze staat nog met een 0 grams regendeken, maar als het kouder wordt moet ik toch een deken op het zweetdeken doen? Maar is dat dan wel zo goed?
ik doe een zweetdeken op voor ongeveer een uurtje en dan wissel ik der deken voor haar normale deken maar ik heb me paard dan ook bij huis staan maar wil haar niet in haar goede deken zetten bezweet en al en een zweetdeken alleen vind ik te koud.
Ik doe ook alleen een zweetdeken op na het rijden en wissel hem weer om voor de gewone deken als hij droog is. Later in de winter doe ik het nog steeds zo.
Na het rijden als ze bezweet zijn doe ik een zweetdekentje van fleece op. Meestal moet ik er dan nog 1 rijden waardoor nr 1 alvast droog is daarna. Dan wacht ik nog even tot de andere droog is, of mss nog n heel klein beetje zweet. Daarna leg ik ze weer hun 0 grams regendeken op.
Als ze bezweet is gaat er even een zweetdeken op terwijl ik m'n stal mest oid. Is het niet koud buiten spons ik m'n paard even af, en laat haar dan meestal even in haar blote billen staan drogen. Zweetdeken onder gewoon deken doe ik bijna nooit, ben toch altijd bang dat het gaat trekken op de schoft, dan liever m'n paard iets plakkerig dr gewone deken op. Paard staat in de winter ook gewoon hele dagen buiten dus gaat na een training het land op. Ik heb echt niet altijd tijd om een uur later het zweetdeken te verwisselen, en ik heb nog nooit problemen gehad met de manier waarop ik het nu doe
Het is niet goed om een gewone deken op te doen als je paard nog nat is, dan kan het vocht niet weg en blijft hij nat, en daardoor krijgt hij het koud. Dus op laten drogen onder een zweetdekentje, als het vocht door de deken heen bovenop de deken ligt moet ie eraf. Als je paard droog is zijn gewone deken weer op!
Een wollen zweetdeken is ook erg fijn in mijn ervaring. Ondertussen uitmesten oid en dan pas de normale deken erop.
Odetje92
Geplaatst: 23-10-12 11:00
fleece erop tijdens voor- en najaar en als het echt koud wordt 's winters een wollen deken, daarmee koelt je paard veel minder snel af. Ik heb nu een staldeken met staydry fleecevoering, ideaal! Hoef ik niet meer te wisselen