barefoot ride on physio

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

barefoot ride on physio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 15:40

hoi,

Wie heeft er ervaring met de barefoot bareback pad met inlages ?
van welk materiaal is de bovenzijde gemaakt ( is dat een beetje stroef ?) ?
En de onderzijde is van sympanova, geen paarden die daar last van hebben ??

Groetjes,

maris

wereld

Re: barefoot ride on physio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:16

mijn fries kan niet tegen een barefoot pad met sympanove, daar kreeg hij kale plekken van, maar we hebben ook deze barebackpad maar dan de gewone zonder extra inlages, en daar krijgt hij geen kale plekken van terwijl die dezelfde onderkant heeft..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:40

De Grandeur pads met Sympanova van jaren geleden, waren van een plastic-achtige Sympanova. Daar kregen sommige paardjes wel last van.

Dit Sympanova onder de RoP is heel ander spul, veel zachter en minder stroef. Dit is meer he Sympanova zoals dat onder de HAF pads zit. Er zijn al heel veel RoP verkocht en ik hoor eigenlijk alleen maar enthousiaste verhalen er over.

De enige die er problemen mee kreeg zover ik weet, is Juliëtte hier op Bokt, zij reed er best veel op (echt in plaats van een zadel) en haar paardje kreeg er op den duur dan wel gevoelige plekjes van.

Wanneer je een paardje hebt met een gevoelig huidje en je wilt een BBP kopem om deze echt zeer intensief gaan gebruiken dan zou ik kiezen voor lamsvel en niet voor Sympanova.

De zachte variant van Sympanova is erg fijn spul op zich, en de HAF pads worden ook veel in de endurance gebruikt, maar er zijn altijd paardjes die wat extra gevoelig zijn :)

De bovenzijde is een beetje suède-achtig. En heeft verdikkingen om je zit heen. Ik krijg veel enthousiaste reacties van mensen dat hij zo lekker stevig zit. Met zo'n schaap-zitting er bovenop zit hij helemaal super stevig natuurlijk.

Maar een Christ Fellsattel heeft dan toch mijn voorkeur, is overal lekker zacht :)

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:20

Beste bokkers...
Ik zit er namelijk ook al een tijdje over te denken over zo'n bareback pad... Ik kan helaas geen antwoord op je vraag geven maar ik vroeg me af zou ik wel een vraag mogen stellen? Wie heeft er ervaring met een bareback voor een friespaard? Ik zit al een tijdje te zoeken en kan maar niks erover vinden mensen met ervaring (lees ik het hier nou net boven :) ) Overigens die van barefoot zijn wel goed voor de drukverdeling als je naar de zijkanten van de pad kijkt zie je singelstoten zitten die geven een betere drukverdeling. (sorry ik ben nieuw hier dus als ik iets fout doe zeg het alsjeblieft)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:54

Hallo Leentje_p, Ik heb een fries gehad en die verkocht aan iemand die haar nu ook met barebackpad rijd, ze rijd haar met een pa van emiel voest. Dat gaat erg goed, maar in de draf heeft ze er moeite mee, want gooit de fries behoorlijk hoog op.

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:18

uudje schreef:
Hallo Leentje_p, Ik heb een fries gehad en die verkocht aan iemand die haar nu ook met barebackpad rijd, ze rijd haar met een pa van emiel voest. Dat gaat erg goed, maar in de draf heeft ze er moeite mee, want gooit de fries behoorlijk hoog op.

He bedankt voor de tip ik ga er eens naar kijken :) . Dat hoog opgooien zal geen probleem worden op Leentje kan je goed doorzitten. Echt bedankt voor je antwoord