Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

hartjeulja schreef:Niet echt precies om de twee weken. Deze keer zat er zo'n 3/4 weken tussen. Ik heb al eerder gehad dat er groene vlekjes op kwamen en heb dit tegen de zdelmaker verteld, maar die verklaarde me voor gek. Dan zou ik hem wel gewassen hebben met een groene doek zei hij.. ik maak de spons inderdaad wel goed nat. En doe stukje voor stukje, dus heb ik een stukje gesopt, dan gooi ik er gelijk water overheen. Het begon echter al groen te worden toen ik er net met de spons overheen ging. Ik krijg het er niet met een doekje vanaf, het lijkt er echt in te zitten.
MirandaDvG schreef:Je leer (zadel/ hoofdstel enz) wassen en invetten hoeft hooguit 1 keer in het half jaar, echt niet vaker.
Tussendoor kan je er best nog een droge doek overheen halen.
Die groene plekken komen doordat je leer gestikt word door overmatige verzorging.
(vb: als jij je haar elke dag wast kan je hoofdhuid zijn werk ook niet goed doen waardoor je hoogstwaarschijnlijk roos of vet haar krijgt)
Tat_jana schreef:Imo vertel je iedere keer een ander verhaal of ligt het aan mij ? Eerst gooi je er water over en nu is het een vochtige lap ?
Des al niet te min vet en was je veelte veel ! En daarom gaat je zadel naar de maan... Ik zou zeggen bel een andere zadelmaker op leg je probleem voor en kijk wat hij te zeggen heeft naar ons advies lijk je niet te willen luisteren en komt er telkens een jamaar met weer een ander verhaal ?
Tat_jana schreef:Nee kijk maar naar de posts van de ts eerst overgoot ze het met water toen een flink natte spons en later was hij licht vochtig..
Eerst was het om de 2 weken toen om de 3 a 4 weken en later waren het inene 4 maanden...