Deken vraagjes.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Deken vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:29

Hallo,

Deze vraag is nu nog niet van toepassing maar mijn aard krijgt met het dazenseizoen een vliegendeken op. Maar ik heb er al verschillende geprobeert maa
r ze schuiven allemaal naar achter, ze heeft namelijk een hoge schoft. Daardor is hij te strak op har borst en krijgt ze schuurplekken.
Wat kan ikh hier aandoen?

En, kan ze in de winter met alleen een regen
deken opstaan? Of moet hrt dan wel een meergrams zijn? Heb dat ooit gelezen namelijk! :)

Alvast bedankt!

FlameHorse

Re: Deken vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:05

over die regendekens weet ik niks maar over in de winter ten eerste is jouw paard?pony bv. een fjord of zo zou hij in de winter in de wei zonder kunnen met een normale wintervacht als het bv. een kwpn is is denk ik de wintervacht dunner en ligt het eraan of hij op stal of in de wei blijft

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:06

Ze is een kwpn en staat dag en nacht buiten met een schuilstal :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:25

Niemand?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:40

Rij je veel ?
Is die geschoren ?
Heeft die dunne of dikke vacht ?

Bij een stevige vacht hebben ze geen deken nodig
Als je m graag droog aantreft , dan kan je een

Is bloot net ff te koud voor hem dan heeft die in de regel aan
een degelijke fleece gevoerde regen deken meer dan genoeg

mijn paard is gewend om in al het weer 24/7 buiten te staan met loopstal
bij mindere temperaturen merk je dat die in de regen en WIND het net ff te koud heeft
heeft wel een winter vacht maar die blijft bij hem erg dun
hij krijgt straks een (zoals elk jaar) met degelijke fleece (ene fleecje is de andere niet)
gevoerde regen deken op en die gaat in de lente weer af , een GOED ademende deken
die niet te warm word bij zonnetje , iets warmere dag etc
(regelmatig voel ik of dat die niet te koud is ,

mijn vorige paard (andalusier) kreeg die pas bij minus 10 en meer een dekentje op

en zorg dat er altijd ruim voldoende hooi (ruw voer) ligt
ze houden zich warm door eten , swinters eten de paarden hier op "warme" dagen de helft meer
en op koude/gure dagen zeker 2 x zoveel als zomers

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:46

Robin_Rikkie schreef:
Hallo,

Deze vraag is nu nog niet van toepassing maar mijn aard krijgt met het dazenseizoen een vliegendeken op. Maar ik heb er al verschillende geprobeert maa
r ze schuiven allemaal naar achter, ze heeft namelijk een hoge schoft. Daardor is hij te strak op har borst en krijgt ze schuurplekken.
Wat kan ikh hier aandoen?

En, kan ze in de winter met alleen een regen
deken opstaan? Of moet hrt dan wel een meergrams zijn? Heb dat ooit gelezen namelijk! :)

Alvast bedankt!

is je deken niet te groot? dan heb je nl kans dat hij over de billen trekt! verder zou ik kijken voor een vliegendeken met een gedeelte nylon voering op de borst (ooit loopt dat ook door tot over de rug) volgens mij die van bucas.

die liggen bij mij super. Wat betreft je regendeken /winterdeken. Voel aan je paard of hij het koud heeft, ja: een 100 / 200 grams erbij, nee--> gewoon lekker laten staan.

en flink hooi voeren zodat de kachel kan blijven branden!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:07

die van PADDOCK vliegen dekens Busse zijn ook erg fijn ,
ook met nylon gevoerd (hals , borst etc ) en bij de aansluiting hals/rest deken (bij de schoft)
een soort badpakken spul , en buiten sterk vind ik ze redelijk geprijsd

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 11:33

Uhm ik weet niet of het een.dunne.of dikke wintervacht is.. Ben shetlander wintervacht gewend :p niet geschoren en wanneer het weer en.school het toelaat (alleen in de winter, zomer elke dag) dan rijd ik. Ik voel nu elke dag en nog niet gemerkt dat ze het.koud had.
Op echte regendagen met.veel wind en wat kouder staat ze wel te rillen als ze echt doorweekt is..

Deken is niet te.groot, koop liever geen andere deken,ik ga kijken of we zelf iets kunnen naaien :)