[WN] Op zoek naar een hoed: tips gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SuusvL

Op zoek naar een hoed: tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:22

Hallo,

Ik wil dit seizoen graag met mijn merrie in een hogere klasse gaan starten. Nu heb ik mij al een beetje verdiept in hoeden maar kom er niet helemaal uit. Wie heeft er tips voor mij? Wat is bijvoorbeeld aan te raden en wat kan absoluut niet? Wie kan mij iets meer vertellen over maten en pasvormen of heeft goede ervaringen met een bepaald merk? Kortom: ik wil graag jullie advies/kennis/mening horen :)

Groetjes Suzanne

crazycactus

Re: Op zoek naar een hoed: tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:22

Hoeden is zo persoonlijk. Je kan het beste naar een goede western store gaan om een mooie hoed te kopen. Investeer in een kwaliteitshoed, daar heb je jarenlang plezier van. Dus aub. geen australisch model, of zo'n linedancerhoedje.

Arthur heeft vast wel een mooie collectie, zou verder geen store weten in jou buurt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 05:38

Ik weet van 3 verkopers in NL waar je een fatsoenlijke hoed kunt kopen (en die je ook van goed advies kunnen dienen):
Arthur's Westernstore, Westernspul en The Oregon Trail Tack Store :j

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:49

Countrymill in Nijkerk kan dat ook!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:51

een goede showhoed heeft een grote rand en is een modern model (bv block) gevormt.
de 'pannekoek' is al jaren uit maar zie je helaas nog veel op lagere wedstrijd.
kijk eens naar fotos en filmpjes van goede wedstrijden en winnaars (nrha, aqha) en dan zie je vanzelf wat nu in en 'done' is.
in het afgelopen issue van het blad 'paints&Quarters" staat trouwens ook een artikel over hoeden.

Royal King heeft eigenlijk altijd wel goede hoeden met een goede vorm trouwens.