Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik op zoek naar een zadel. Er zijn inderdaad al aardig wat topics over, maar ik wil toch even een nieuw topic openen, omdat het mijn vraag niet beantwoord.
Even wat over het paardje; Als eerst vooropgesteld, deze zadels heb ik op internet gevonden, dat wil niet zeggen dat ik alleen deze zadels wil. Het paard heb ik nog niet, ik neem pas een zadel als hij past, uiteraard beslis ik pas als ik, mijn paard en de zadelmaker tevreden zijn. Het paard (ik heb het paard nog niet, ben in onderhandeling) ken ik nu al 5 jaar, het is een (ong.) 16 jarig manege-paard, met niet een super goede rug. Het is niet de bedoeling dat ik intensief wil gaan rijden met haar, ik wil het liefst met haar lekker buitenritjes gaan doen, bezig zijn met natural horsemanship, haar rijden op vertrouwen, rust, haar een goede basis geven, en haar verder lekker op een soort 'pensioen zetten'. (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ik haar stil ga zetten! Maar meer dat wij nog gaan rijden, zolang zij het aankan)
Zelf heb ik erg positieve verhalen gehoord over de Isabell Werth, echter zag ik hier staan dat er Cair is, en Flair? Wat is dat precies? Ook rijd ik erg lekker op de Stubben zadels. Wintec heb ik liever niet, vind het prima zadels, maar het is niet echt een zadel voor mij. Het liefst heb ik leer, echter als er een ander soort zadel is, heb ik daar ook geen problemen mee.