de zadelmaker komt!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna98

de zadelmaker komt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 14:58

Mijn pony krijgt dinsdag een nieuw zadel. De zadelmaker van www.interhippique.nl komt langs. We hadden een zadel besteld bij hun, die lag ook goed, maar omdat de singelplek bij mijn pony ver naar voren ligt en hij niet veel schoft heeft... schoof het na een tijdje gewoon over zijn schoft heen. Ik wilde eigenlijk een veelzijdigheidszadel, maar hij zei via de telefoon dat dat eigenlijk bijna onmogelijk is bij een pony. Ik moet volgens hem een dressuurzadel, omdat veelzijdigheidszadels bijna nooit passen op een pony met zo'n bouw. Denken jullie ook dat dat zo is? Ik rij regelmatig dressuur, maar springen heb ik altijd veel leuker gevonden... de conclusie: ik heb nog nooit met een echt dressuurzadel gereden, alleen op veelzijdigheidszadels en springzadels _O- :)) :P Is een dressuurzadel erg wennen, of valt dat allemaal wel mee??? Of zijn jullie van mening dat een dressuurzadel juist niet goed zal liggen, of zou dat niks uitmaken want ik denk niet dat dat erg veel zou uitmaken hihi. Wie weet raad? Ik ben benieuwd :)

little_birdy

Re: de zadelmaker komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:59

uhm misshien kun je beter kijken naar een betere zadelmaker :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:59

heb je een foto van het zadel op je pony?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:00

nog nooit gehoord dat een dressuurzadel beter zou passen als een VZ zadel !! Als de singelplek te ver naar voren ligt voor dat zadel, moet je gewoon verder kijken naar een ander vz zadel dat wel past !

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 15:56

dacht ik dus ook, sorry heb geen foto :(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:57

kan je die niet maken dan ?

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:58

Of een voorsingel eraan laten zetten. Dan zit de bevestiging dus meer naar voren zodat het zadel achter de schouderbladen blijft.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:59

idd dit heb ik ook nog niet eerder gehoord
je kan de singel op de voorste twee singelstoten doen en kijken of dat helpt schijnt wel eens te werken

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 16:04

hij zegt dat dat zadel wat ik had besteld moeilijk aan te passen was en dus een ander zadel mee zou brengen en dat zal gaan aanpassen

voorste singelstoten werkt ook niet, het schuift alsnog naar voren :(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:11

maar waarom kun je geen foto maken dan

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 17:00

ik kan wel een foto maken maar ik ben er morgenochtend pas weer hihi, en ik ben er nog niet heel lang op bokt dus weet niet hoe je foto's er op moet zetten :)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:16

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:34

zadelmaker is geweest, maar die zegt dat het zadel van mijn andere pony ook redelijk op hem licht. We hebben veel zadels gepast maar ze gleden allemaal naar voren, niks pastte wat hij bij zich had. Hij raadde aan om nog een half jaar uit te stellen zodat Robin wat meer bespiering heeft en is uitgegroeid.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:59

Wat is dat voor een zadelmaker... Je springt liever, wat heb je dan aan een dressuurzadel wat je houding boven de sprong belemmert (spreek uit ervaring, spring al 3j af en toe eens en dat met een dressuurzadel, niet aan te raden) Sowieso zal er wel een spring- of vzh zadel passen voor jou pony. Als jij liever wil springen, waarom zou je dan nu een dressuurzadel kopen om waarschijnlijk achteraf een springzadel te kopen omdat je met het dressuur niet goed zit.

Ik zou gewoon zoeken naar een onafhankelijke zadelmaker, of gewoonweg een andere.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:00

Een zadel wat naar voren gaat ivm een naar voren liggen de singelgroeve is goed aan te passen. Het zadel moet natuurlijk wel op alle punten passen. Dan is er de mogelijkheid om de voorste singelstoot naar voren te laten wijzen, ipv naar achteren. Let maar eens op je singelstoot: Ook wanneer er een singelstoot aan de voorboom van het zadel bevestigd is, dan zal die vaak naar achteren wijzen ipv naar voren. Dan helpt dit dus niet bij een naar voren liggende singelstoot.

Misschien een leuke site: http://www.zadelpasservicelibertad.nl

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 12:16

heel raar verhaal, maar toen de zadelmaker kwam leek het wel iemand anders dan aan de telefoon... volgensmij wist hij helemaal niks af van dat dressuurzadelverhaal, we hebben gewoon VZH zadels gepast! Hij leek er wel goed verstand van te hebben, hij had echte merkzadels met zo'n kopijzer er in die hij kon verbreden en versmallen naar iedere wijdte. Er was 1 zadel bij en die lag redelijk, maar hij vond niet goed genoeg en wilde hem niet aan ons verkopen omdat we anders kans hadden dat de rug van de pony kapotgereden werd. Als we nu een duur zadel zouden kopen die wel zou passen zou die over een half jaar misschien al niet meer passen omdat hij nog niet volledig is uitgegroeid en nog niet zijn volledige bespiering heeft. Nu rijd ik gewoon nog even zonder zadel, het zadel van de andere pony's paste wel zei hij maar zat niet als gegoten voor mij hij was te groot voor mij. Maar heeft heeft dezelfde (JC) tweedehands voor ons in zelfs wel een kleinere zitmaat, voor over een half jaar. Dus eigenlijk is die zadelservice van de hippique helemaal niet zo slecht als iedereen zei, hij is hartstikke eerlijk hij probeerde ons geen zadels aan te smeren die eigenlijk niet pastte. Hij wilde ons niet een zadel verkopen die 100% goed lag, ik ken veel slechtere zadelmakers hoor!!! Dit was echt een goede zadelmaker met een goed verstand! Hij is gewoon weer terug gegaan zonder ons een zadel te hebben verkocht, dat doen niet veel zadelmakers... die ik ken tenminste

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:37

Ik denk dat adrie van a3's zadelservice bij jou is geweest?
Hij werkt inderdaad ook voor interhippique maar heeft zelf ook gewoon merkzadels.
Als jij aangeeft een zadel van interhippique te willen komt hij die aanpassen maar anders komt hij gewoon met zijn eigen zadels
Heb pas een tekna zadel bij hem gekocht.
Had ook wintec en euroriding etc.
Heb niet veel ervaring met hem maar ben tot nu toe wel tevreden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:28

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Op Bokt mogen alleen ervaringen uit de eerste hand worden geplaatst en deze ervaringen die neutraal omschreven te worden en goed onderbouwd. Graag in het vervolg hier rekening mee houden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:46

Is een boomloos zadel geen optie voor nu?
Want steeds zonder zadel rijden is ook niet al te goed voor de rug van je paardje

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:44

nee ik ben nu ook op zoek naar een boomloos zadeltje voor weining