Welke scheermachine kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evitatje

Welke scheermachine kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 14:58

Hallo!

Ik ben van plan om me zelf een scheermachine aan te schaffen.
Ik ben echter een echte leek op dit vlak, ik ken er NIETS van!

Ik heb geen idee van prijzen, welke merken goed/slecht zijn,..
Graag had ik er een scheerapparaat tweedehands gekocht, omdat het dan goedkoper is.

Kunnen jullie me enkele scheermachines aanraden, welke merken goed zijn enzo?
En me een idee geven over de prijscategorieën?

Bedankt!

Peerke_

Re: Welke scheermachine kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:55

Het ligt eraan wat je er mee gaat doen, 1 paard scheren of dagelijks 5 stuks.

Er zijn erg veel scheermachine's op de markt, en voor diverse doeleinden geschikt.
Een leuk apparaat voor thuisgebruik is de SE-600 van Sectolin, nette machine met mooi resultaat en ze vragen niet de hoofdprijs. + Je krijgt een jaar garantie en de onderdelen zijn los verkrijgbaar.
Deze machine moet je overigens niet tweedehands kopen, er zit namelijk een verbeterd onderdeel in sinds deze week.

Verder heb je nog van Excellent diverse machine's voor leuke prijzen.
De Horse Clipper Plus, en deze heb je ook op accu.

Moser heeft diverse machine's van hoge kwaliteit maar erg duur als je maar 1 paard scheert.
Het zelfde geldt voor Listers.

Vaak is het handig dat je even kijkt waar extra messensets bij te krijgen zijn, mochten ze dan ooit slijten of kapot gaan kun je een paar nieuwe messen erop zetten.
Voor het behoud kun je het paard een dag van te voren insprayen met EquiShine, dan glijden de messen fijner over de vacht en slijten ze minder.

Ik heb momenteel wat machine's in de aanbieding voor erg leuke prijsjes :j

Evitatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 11:20

Bedankt voor de informatie!

Het is bedoeld om mijn eigen paard te scheren, en af en toe eens een ander paard van stal, maar de scheermachine zal dus niet extreem veel gebruikt worden!

Mijn eigen paard zo'n 2 of 3 keer per winter, en misschien 1 of 2 paarden extra per jaar.

Ik ben wel geïnteresseerd in de SE-600 van Sectolin! Kun je bij deze machine extra messensets krijgen, mochten ze slijten of kapot gaan? En klopt het dat deze machine bij jou slechts €150 kost?

Grtjs

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:59

Ik lees net in een ander topic dat deze machine momenteel niet leverbaar is? Op zich heb ik ook wel belangstelling

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:06

Vanaf donderdag heb ik weer SE-600 machine's voorradig.
Ze zijn t/m dinsdag te bestellen voor de actieprijs of ik moet eerder door de voorraad heen zijn.

Het is een hele nette machine, wordt compleet geleverd met een onderhoudskit en olie.
Mocht de olie op zijn, of wil je alvast wat extra kun je deze bij bestellen.. Kost iets van 3 euro per fles.
Bij deze machine hebben we losse messensets voor 35 euro.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:57

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:45

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 1709/51318

Volgens mij heb ik deze, had ik op de stal waar ik destijds werkte ook en héél veel paarden mee geschoren, dus heb hem voor mijn paard ook maar gekocht :D draadloos is wel zo prettig! Heb hem wel in de uitverkoop gekocht trouwens.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:59

Voor grote paarden scheren zijn de Heiniger of Hauptner machines erg goed. Ook verschillende soorten messen voor te krijgen.

Ik heb zelf een Heiniger Saphir machine (snoerloze), ideale machine voor zowel helemaal scheren als opscheren. Hangt echter wel een prijskaartje aan. Heb er verschillende messensets bij, om op verschillende lengtes te kunnen scheren. (onder meer handig voor showpaarden)
Zelf heb ik de ervaring dat goedkoop duurkoop is. Heb destijds een Heiniger machine gekocht voor 800 gulden (!) en deze scheert nog altijd super. Goed onderhouden (haarvrij maken met bv compressor) en messen goed olien en regelmatig laten slijpen.

sjoukje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:10

ik gebruik de SE-100 van Sectolin, super apparaatje voor de benen en het hoofd (kleine opppervlaktes).
ook niet duur, werkt zonder snoer, is licht en is stil. ik ben dus zeer tevreden over de SE's en kan ze zeker aanraden! :o