Gezocht goed zadel voor groninger.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laura_julia

Gezocht goed zadel voor groninger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 11:38

Hallo, ik heb een groninger pony met stevige bouw. Heb in de loop van 5 jaar 3 verschillende zadels gekocht maar het blijft glijden. Als je hem zo strak mogelijk aansingel moet je echt met opstapje opstappen of je ligt met het zadel onder de buik. Als je er op zit en je wilt gaan rijden moet je hele tijd het zadel in evenwicht houden. Dat is natuurlijk niet leuk tijdens het rijden.

Heeft iemand mischien een idee wat voor zadel ik beter kan nemen dan. Gewoon een goed zadel liefst dressuur, die blijft liggen.
Moet natuurlijk niet al te duur zijn rond de 300 wil ik gaan, 2e hands maakt niet uit maar wel helemaal heel.

Paard info:

Hoogte: 1,55 ong.
Zeer breed.
Ronde rug
Weinig schoft, Kleine rug.

Afbeelding

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:19

Denk dat het verstandig is er een zadelmaker bij te halen zodat deze kan oordelen wat op je paard past. Kom je waarschijnlijk wel wat duurder uit maar er zijn zeker zadelmakers die ook tweedehands verkopen dus misschien nog even door sparen in plaats van zomaar 300 uit te geven en uit eindelijk nog geen goed zadel te hebben.

Billy

Re: Gezocht goed zadel voor groninger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:20

Ik had een euroriding op mijn Gronings gefokte.
Jade geloof ik, niet helemaal zeker

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 12:22

Vroeger kwam er ook een soort zadelmaker ( Vrouw met veel verstand van zadels ) kijken voor me paard en die heeft me een zadel gegeven en ja in het begin pastte die goed maar toen ging me paard afvallen en nou pas die niet meer.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:27

laura_julia schreef:
Vroeger kwam er ook een soort zadelmaker ( Vrouw met veel verstand van zadels ) kijken voor me paard en die heeft me een zadel gegeven en ja in het begin pastte die goed maar toen ging me paard afvallen en nou pas die niet meer.

Maar dat is logisch paarden veranderen continu in bespiering dus een zadel moet je regelmatig laten nakijken en met een beetje opvullen ben je dan misschien wel klaar.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:29

Ik had een Wintec zadel (ben type vergeten, maar niet de goedkoopste) met verstelbare boom. Heb de boom driemaal gewisseld, omdat zijn bespiering en bouw veranderde toen hij ouder werd.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:33

Tigra_ schreef:
Denk dat het verstandig is er een zadelmaker bij te halen zodat deze kan oordelen wat op je paard past. Kom je waarschijnlijk wel wat duurder uit maar er zijn zeker zadelmakers die ook tweedehands verkopen dus misschien nog even door sparen in plaats van zomaar 300 uit te geven en uit eindelijk nog geen goed zadel te hebben.

Inderdaad een zadelmaker erbij halen, maar het is onzin dat je onder de 300 euro geen goede zadels vind.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:58

emma525 schreef:
Tigra_ schreef:

Inderdaad een zadelmaker erbij halen, maar het is onzin dat je onder de 300 euro geen goede zadels vind.

Ik bedoelde dus dat als je zomaar via internet een zadel koopt voor 300 euro en het dan niet past dat het nog zonde is van het geld niet dat je onder de 300 euro niets gaat vinden. Je zult dan alleen geen "goed" nieuw zadel kunnen kopen en eerder moet gaan kijken voor 2de hands zadels. Maar wel met een zadelmaker erbij anders is de kans nog groot dat je een miskoop doet en dan is 300 euro toch erg zonde.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:36

Tigra_ schreef:
emma525 schreef:

Ik bedoelde dus dat als je zomaar via internet een zadel koopt voor 300 euro en het dan niet past dat het nog zonde is van het geld niet dat je onder de 300 euro niets gaat vinden. Je zult dan alleen geen "goed" nieuw zadel kunnen kopen en eerder moet gaan kijken voor 2de hands zadels. Maar wel met een zadelmaker erbij anders is de kans nog groot dat je een miskoop doet en dan is 300 euro toch erg zonde.

Oké, klopt. Anders een zadelmaker laten komen voor advies?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:53

mischien is een dekje met neoprene onderkant de oplossing, die houd het zadel beter op zijn plaats

Ik ben helemaal fan van barefoot, vooral als je paard vaak van postuur veranderd. De pads voor boomloos zijn er ook met die neoprene onderkant