Repareren american flex/orthoflex systeem in Nederland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Repareren american flex/orthoflex systeem in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 09:06

Ik heb een american flex ladies reiner overgekocht van iemand..Super fijn zadel en het systeem werkt erg mooi vind ik :j Nu vroeg ik me af als ik problemen krijg met het panelen systeem of er in Nederland ook mensen zijn die dit kunnen repareren?Altijd fijn om dit soort dingen van tevoren te weten!

elbony

Re: Repareren american flex/orthoflex systeem in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:53

Hi Pleiada, volgens mij zijn er geen deskundigen op het gebied van american flex/ ortho-flex in NL . Wel in Duitsland voor zover ik weet. Maar deze man ( http://thecorrector.net/id28.html ) is niet bepaald te spreken over de huidige maakwijze van ortho-flex / american flex zadels. Hij heeft ze ooit zelf gemaakt, heeft daarna de firma verlaten omdat hij niet tevreden was over het eind zadelresultaat; daarna is hij begonnen met de ontwikkeling van zijn "corrector dek" om de design fouten in, kan niet schelen welk zadel, op te vangen. Hij weet in ieder geval wel fouten in een flex zadel te vinden en belangrijker op te lossen. Hij zit alleen wel in de USA, dat is dan weer jammer.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:42

Dank je voor je reactie..Ik heb op de site gekeken en er zal natuurlijk wel wat inzitten,maar het irriteert mij wel dat onderaan elke pagina staat dat je je creditcard moet pakken en direkt een corrector moet bestellen omdat het anders niet goed komt :wow: Er zijn natuurlijk ook genoeg tevreden gebruikers van orthoflex en american flex :)

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:00

Ja daar moet je maar een beetje overheen lezen :-). Het is natuurlijk een amerikaan, die het op zijn amerikaans brengt ;-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:12

Ik heb jaren een OF-Caliente gehad en altijd met plezier in gereden, maar hij werd me te zwaar, dus heb ik hem verkocht.
Mijn zadel was idd nog uit de Len Brown periode en het feit dat hij geen zakenkundig inzicht heeft houdt niet in dat wat er nu gemaakt wordt meteen troep is. Hij heeft nogal last van een groot ego en veel kinnisinne ;)

@pleiada : weet je welk systeem je OF is en/of hoe oud hij ongeveer is??

Wat ik er ooit van gehoord heb is dat de panelen ongeveer 10 jaar mee gaan, daarna zijn de gaten bij de bouten zo uitgelubberd dat ze er door kunnen komen en moeten die vervangen worden.
In Nederland is iig niet iemand die dat kan, maar het Duitse America-Flex systeem is ongeveer gelijk en die heeft wel verkooppunten in Duitsland (Way-Out-west) die misschien iets v oor je kunnen betekenen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:37

Ik ga er inderdaad vanuit dat wat er nu gemaakt wordt niet meteen rotzooi is en tot nu toe bevalt het zadel super en past hij zowiezo mijn twee volwassen paarden waarvan er een een beetje een holle rug heeft dus geen gemakkelijk model..Het zadel is 5 jaar oud en het is een american flex van het duitse systeem,dus als het systeem zon 10 jaar meegaat kan ik nog 5 jaar hoop ik :j Misschien kan je inderdaad het zadel wel naar way out west sturen voor reparatie..