[WN] Singel slijt door beugel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmsel

Singel slijt door beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:50

Zoals in de titel staat: Ik heb een westernzadel, maar de singel slijt heel erg op de plek waar de gesp van de beugel zit (rechts). Ik heb aan de andere kant gekeken en daar zit om die gesp heen nog een stukje leer ter bescherming dus daar slijt het niet, maar dat leertje zit er aan de rechterkant niet of niet méér, wat dus funest is voor mijn (nu gloednieuw aangeschafte) 'singelstoot'. :')

Is het inderdaad mogelijk zo'n bescherm-leertje op de gesp te zetten, zodat het niet de 'singelstoot' stukmaakt? En vraagje nummer twee, hoe heet de 'singelstoot' in westerntermen? :+ Ben nog een beetje nieuw in de westerntack, heb dan ook uren gezocht voordat ik een nieuwe singelstoot kon bestellen, maar weet nog niet wat nu de officiele benaming is. :Y)

Alvast bedankt! Zal eventueel ook wel eventjes foto's kunnen plaatsen morgen...

mrie

Re: Singel slijt door beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:01

De singelstoot heet 'off billet'. In neem aan dat er wel een nieuwe lederen bekleding om het metaal kan, maar dan moet je bij een zadelmaker zijn die sjoege heeft van western. Er zijn hier vast wel mensen die er een weten, maar ik kan je er niet aan helpen.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:28

Ik denk niet dat je losse leertjes er om kan laten maken. En anders blijft dat denk ik niet lang zitten.
Maar er zijn wel gewoon losse belvin buckles te koop en die zijn ook niet zo duur en wel goed veilig. (aangezien bij mij eens de lasnaad van de buckle los is gegaan omdat er geen leer om zat.)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 17:56

Bedankt voor de reacties. Ik zal binnenkort misschien eens bij een western zadelmaker/handelaar vragen wat de mogelijkheden zijn. En anders inderdaad losse belvin buckles kopen. Alvast bedankt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:38

De juiste term is Blevin buckle :)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 11:23

Oké, bedankt! :)