Ik heb een superlieve pony en ik durf echt alles met haar... zonder zadel! Met zadel vind ik vooral buitenritten eng (heb een dressuurzadel die heerlijk zit) ik heb dan echt het gevoel dat ik zo "vast' in het zadel zit en zo 'hoog'. Hebben meer mensen dit of ben ik een geval apart?
Ik doe echt alles zonder zadel, van springen tot buitenritjes en elke keer laat ik liever het zadel liggen waar die ligt. Vind het best vreemd, want je zou zeggen zonder zadel val je dr veel makkelijker af. En heb ook al veel zadels geprobeerd en deze zit echt wel heerlijk. dus snap het niet zo goed. heb ook het gevoel dat ik veel slechter rijd met zadel want dan klem ik veel vaker met mijn benen en kan dan de hakken niet constant laag houden.
Zou leuk zijn als ik meerdere ervaringen zou kunnen lezen zodat ik het een beetje kan begrijpen haha
ook al heb ik dr net een jaar ongeveer en zijn we nog maar net bezig met buitenritjes. Hebben wel veel vd gedaan en heb rijles met dr. Durfde voor sindskort ook nog niet te springen maar heb zoveel vertrouwen de laaste tijd in haar en is heel erg gegroeit.
Maja dan wel zonder zadel haha, en ja dat met hoog zitten ik ben zowieso al meer pony-fan dan een groot paard om de hoogte, vind een paard zo hoog zitten haha misschien dat ik gewoon wat dichter bij de grond wil blijven en dan meer durf.(ben zelf ook maar 1.55)