Welke rambo deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Welke rambo deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 10:03

Hallo,

Mijn verzorgpony (fjord), is 24 jaar en staat 24/7 buiten met schuilstal. Ze staat al heel haar leven zo en is geen deken gewend.

Nu is het zo dat ze de winter heel moeilijk doorkomt. Ze is oud, en heeft iets chronisch aan haar darmen waardoor ze niet alle voedingsstoffen meer opneemt. Daardoor wordt ze heel mager.

Ik wil haar een winterdeken om gaan doen zodat ze niet alle energie kwijt is aan het warm houden. Ik heb vorig jaar een paar dekens geprobeerd maar die scheurde ze allemaal kapot omdat ze nog nooit met een deken om heeft gestaan.

Er werd mij nu geadviseerd om een rambo deken te nemen, want die zijn sterk.
Nu heb ik echt geen verstand van dekens maar hoeveel gram zou ik dan moeten kopen? Ze krijgt natuurlijk een dikke wintervacht dus het moet ook weer niet te zijn dat ze gaat zweten.
En kan iemand mij een maat vertellen die ik ongeveer nodig heb of hoe ik die het beste kan opmeten?

Mi_Amore

Re: Welke rambo deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:06

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je dekenvraag,
maar mijn oude merrie (ook 24, helaas overleden deze zomer) kon ook niet dik blijven...

We hebben haar toen een voeder gegeven met Yea Sacc, deze ondersteunt de darmflora
en zorgt ervoor dat alle voedingsstoffen beter worden opgenomen.

Misschien dat dit iets voor jou paard is? (best overleggen uiteraard met de DA of het nut heeft bij chronische darmproblemen)

Verder zijn hengstendekens ook bestemd voor paarden die dekens bij de vleet slopen :j