peesbeschermers zijn beter voor bescherming van 'klappen/tikken' van buitenaf.. bandages ter ondersteuning.. Zijn vooral heel anders
Petpet
Geplaatst: 10-10-12 08:55
De benen worden onder bandages sneller veel te warm. Onder peesbeschermers worden de benen ook warm, maar die zijn (afhankelijk van welke je gebruikt) aan de voorkant open, waardoor het been daar niet te warm wordt. Voor klappen van buitenaf (aantikken, tijdens springen etc) geven peesbeschermers (de harde variant) meer bescherming.
In principe worden de benen niet beter van bandages, maar juist zwakker door de 'ondersteuning'. Ze worden voornamelijk gebruikt voor het mooie.
Ik kies voor optie C, anders: 3 in 1 beschermers van bijv. BR (promax) of Eskadron. Hebben de hardheid ter bescherming van het aantikken en de mooiheid van een bandage..
Rindin
Geplaatst: 10-10-12 08:59
Deze discussie is oud, en ik heb er nog nooit een eenduidig antwoord op kunnen vinden. Peesbeschermers zijn sterker tegen klappen, bandages ondersteunen, bandages worden warmer, bandages maken de pezen slap... Maar wat nou allemaal waar is?
Hoor veel mensen klagen over bandages, maar ik vraag me dan altijd af waarom ze in de topsport zoveel gebruikt worden... Als ze zo slecht zijn, dan weten ze dat daar toch ook?