Peesbeschermers VS Bandages.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Peesbeschermers VS Bandages.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 07:01

Laatst hoorde ik er iemand over praten op de manege over wat beter is, peesbeschermers of bandages.

Wat vinden jullie?

Houd het wel vriendelijk aub. :)

Anoniem

Re: Peesbeschermers VS Bandages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:16

Peesbeschermers. Bandages bieden sowieso minder bescherming, en de gemiddelde persoon bandageert of te los of te vast.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:45

Ik ben meer van de peesbeschermers...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:46

peesbeschermers zijn beter voor bescherming van 'klappen/tikken' van buitenaf.. bandages ter ondersteuning..
Zijn vooral heel anders ;)

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:55

De benen worden onder bandages sneller veel te warm. Onder peesbeschermers worden de benen ook warm, maar die zijn (afhankelijk van welke je gebruikt) aan de voorkant open, waardoor het been daar niet te warm wordt.
Voor klappen van buitenaf (aantikken, tijdens springen etc) geven peesbeschermers (de harde variant) meer bescherming.

In principe worden de benen niet beter van bandages, maar juist zwakker door de 'ondersteuning'. Ze worden voornamelijk gebruikt voor het mooie.

Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:58

Ik kies voor optie C, anders: 3 in 1 beschermers van bijv. BR (promax) of Eskadron. Hebben de hardheid ter bescherming van het aantikken en de mooiheid van een bandage..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:59

Deze discussie is oud, en ik heb er nog nooit een eenduidig antwoord op kunnen vinden. Peesbeschermers zijn sterker tegen klappen, bandages ondersteunen, bandages worden warmer, bandages maken de pezen slap... Maar wat nou allemaal waar is?

Hoor veel mensen klagen over bandages, maar ik vraag me dan altijd af waarom ze in de topsport zoveel gebruikt worden... Als ze zo slecht zijn, dan weten ze dat daar toch ook?