ik heb een zadel maar ik weet niet helemaal zeker of die goed ligt is het dan verstandig om er een bontje er onder te leggen of niet? de zadelmaker komt geloof ik over 4 maanden. maar tot die tijd wil ik wel dat het zadel goed licht
mika11
Geplaatst: 09-10-12 19:52
Als een zadel niet goed past, helpt een bontje niet. Of je moet zelf precies weten waar het niet goed ligt, zodat je het goed op kunt vullen met een bontje? Je kan beter de zadelmaker eerder laten komen.
het ligt bij ze schouder goed daar ligt alles vrij en hij drukt ook niet aan de zeikant aleen de achterkant weet ik niet zeker het zadel licht wel stil hij klappert ook niet
kan een bontje kwaad of dat neit?
het nadeel is het is niet mijn paard het is me verzorgpaard en de eigenaar heb er nu nog geen geld voor pas over een paar maanden en ik vindt het te duur om zelf te betalen want ik ga ook al de tandarts voor hem betalen.
Nou wat denk je ervan als je eens gaat longeren zonder dekje en dan daarna fotos maakt van de rug? Kunnen we in ieder geval zien of de haren nog plat liggen...
Als ik jou was zou ik eerst n zadelpasser/maker laten komen om te kijken of je zadel goed ligt. Als je er namelijk n dik bontje onderlegd en de boom oid is al te krap/klein dat t nog strakker ligt door t bontje!
ja maar wat ik ook al zij het is mijn verzorgpaard niet mijn eigenpaard en de eigenaar die heeft er nu geen geld voor en ik vindt het te duur om het zelf te betalen want ik ga ook al de paardentandarts voor dat paardje betalen