Ik ga binnenkort een eigen uitrijdeken maken/ontwerpen. Wie van jullie heeft al eens een eigen uitrijdeken gemaakt, misschien met foto?? Ik dacht ik vraag het hier omdat paardenhobbysite tijdelijk offline is.
Ik heb daar een wollen verhuisdeken voor gebruikt. Ik had nog een reflecterende uitrijdeken liggen, die er opgelegd. Alles uitgeknipt, omgezoomd, stukje klitteband op de voorkant zodat ik hem onder de zweetbladen heen kon halen. Heb er zeker 2 jaar mee rond gereden. Nu doet hij dienst als nood halsdeken (andersom onder de zweetbladen door ) met een wollen zweetdeken er over heen.
Nynkster
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 18:12
@annemeik ; oke bedankt! haha slim bedacht als halsdeken:D op wat voor paard/pony had je hem liggen? en heb je daar de maten van? mijn fries heeft 90 cm vanaf rug maar weet de hoogte nog niet
Ik heb een fleecedeken gekocht bij de action en een uitrijdeken die net te klein was gebruikt, hier extra cm bij geknipt. Glitters van de action erop en het lint dat om de dekenzat als bies gebruikt. Uurtje werk, met 5 euro klaar....
enne, tips hoe ik het beste hem kan bevestigen aan de voorkant? Moet ik hem door laten lopen dat ik hem voorop bevestig met gespen of is het het handigst voor t zadel? Ik denk voorop zijn borst.
kan ik hiervoor de maten nemen van mijn gewone fleecedeken en dan daar als t ware een gat uit knippen? en dan die met n biesje afzetten enzo?
@evaac : sorry vor de late reactie, ik denk als je hem echt voor het rijden wilt dat je het dan goed met klittenband voor het zadel vast kunt maken. Je kunt natuurlijk ook gewoon gat in gewone passende fleece knippen:D