Deken.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roooooss

Deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 18:21

Ik heb een zwart shetlandertje waar ik mee men, nu begint ze al een wintervacht(je) te krijgen.. Dus vroeg ik me af of het niet noodzakelijk was om een winterdekentje/regendeken bij haar op te leggen om de wintervacht een beetje tegen te gaan (ze heeft altijd echt een DIKKE wintervacht) . Of zal ik er geen last van hebben bij het mennen? Wat doen jullie met jullie pony's/paarden doen jullie ze een deken om of laten jullie ze gewoon hun wintervacht krijgen.

roooooss

Re: Deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 08:40

Doen jullie je paard/pony al een deken op?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:42

Die van mij heeft nu een 100 grams op, als het weer kouder wordt wordt het 150 wordt het nog weer veel kouder, een 300 en dan 400 en dan 450 :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:47

een shet is het moeilijk om een korte vacht te houden denk dat je bij hun dus ook al telaat bent met een deken opleggen,als ik zie wat mijn paarden/pony's al voor een vacht hebben.ik men zelf ook maar ik gebruik geen dekens meer.als je goed uit stapt en zorgt dat ze op de huid droog zijn is niks aan de hand kun je ze gewoon weer buiten zetten.je kunt er ook voor kiezen hem dadelijk te scheren en dan een dikke deken op te doen,ook kun je kiezen om zonder deken te laten staan maar bij de hals wat weg scheren zo dat daar de warmte weg kan/of een 10 -11 -8 patroon
Afbeelding

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:02

haha keona, leuk ik scheer 02, mijn pony sweet erg snel... hij heeft nu een 200gr op anders heeft ie straks wel een hele dikke vacht :s