Tijdens het rijden doet hij het eens in de pak 'm beet 10 minuten een seconde of 10. Hij trekt niet aan de teugels en het is meestal niet echt hinderlijk bij het rijden. Hij houdt wel zijn hoofd behoorlijk laag en vraagt veel teugel, maar is op die manier prima te rijden. Ik vraag me toch af waar deze gewoonte (?) vandaan komt en of ik hem kan helpen. De vee-arts heeft pas het achterstallige onderhoud aan zijn gebit uitgebreid behandeld. Wij hebben hem pas 6 weken (het is een KWPN ruin van 10 jaar) en hij had flink tandsteen en enorme haken op zijn kiezen
Dat is nu dus opgelost. Wel heeft hij nog een klein wolfskiesje, maar de vee-arts denkt dat dit geen problemen hoeft te geven. Dit laten verwijderen is nog een optie.Nu zit ik te denken aan een rubber bit, misschien een ongebroken rubber stangetje? Wie heeft hier ervaring mee met dit soort gedrag? Is het inderdaad zachter voor zijn mond?
Ik zou ook best bitloos willen rijden uiteindelijk, maar ik denk dat mijn zit nog niet onafhankelijk genoeg is om dat te doen
Wie heeft ideeën??
Maar ze loopt beter op dit bit dan op een enkel of dubbelgebroken bit.
Ik heb eens gelezen dat als je eigen balans nog niet zo optimaal is, je je paard met bitloos behoorlijk in de weg kunt zitten. Maar proberen met halster kan natuurlijk altijd!