Ervaringen met teckna s line?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

Ervaringen met teckna s line?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:46

ik ben opzoek naar ervaringen met het teckna s line zadel
ik heb op het moment het nieuwe model wintec

Mallootje

Re: Ervaringen met teckna s line?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:26

Wij verkopen deze zadels, ik heb er dus ook eentje uitgetest. Ik vind de look mooier dan de wintec, ze zitten ook fijn. Ik heb er natuurlijk geen lange tijd mee gereden dus de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet weet hoe ze zich houden na bijvoorbeeld 2 jaar gebruik.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:43

Ik hou dit topic even in de gaten, heb een oogje gehad op het andere zadel van Tekna,
deze zijn zo te zien een stuk goedkoper.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:39

inmiddels in het bezit van een Tekna,
heerlijk zadel wil echt niet meer anders!

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:40

Wij hebben voor ons paard een tekna veelzijdigheidszadel, voor ongeveer twee jaar nu. Het zadel ziet er nog goed en mooi uit, bijna nieuw. Wij rijden zes keer per week, dus het zadel wordt intensief gebruikt. Het hoeft weinig onderhouden te worden, wij heben het zadel nog maar een enkele keer met een vochtige doek afgedaan of na een regenbui met een handoek afgedroogd. Een nadeel vind ik de singelstoten. Deze is een keer vervangen geweest en moeten op het moment weer vervangen worden, omdat de lagen opelkaar los van elkaar gaan zitten. Dit is lastig met aansingelen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:40

Wat vinden jullie van de kussens? Ik heb vantweekend 1tje van dichtbij gezien en vond de kussens eerder hard aanvoelen. Of ligt dit aan mij?
En de boom is aan te passen door middel van verwarming. Heeft iemand dit al gedaan? Was dit gemakkelijk om iemand te vinden die dat kon?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:56

ChocoBesnier: Ik vind de kussen juist heerlijk zacht. Eigenlijk precies goed niet te hard en niet te zacht.
Kan eraan liggen dat mijn zadel 2e hands is en er al wat mee gereden is dat durf ik niet te zeggen.
De boom is inderdaad te veranderen d.m.v. warmte maar kan ook machinaal vertelde mijn zadelmaker.
MIjn zadel lag meteen perfect dus heb er niets aan hoeven veranderen, misschien volgend jaar.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:13

Er zijn ook losse bomen verkrijgbaar die je gewoon kan verwisselen, kan je heel makkelijk zelf doen (makkelijker dan bijvoorbeeld Wintec)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:59

Even specifieren trouwens, want ik zie dat er een en ander door elkaar gehaald wordt :)

De tekna S-line zadels hebben een verwisselbare boom, dus vergelijkbaar met het wintec systeem.
De A-line zadels hebben een boom die door middel van verwarming aangepast kan worden.
De S-line is iets duurder dan de A-line, scheelt ongeveer 50 à 75 euro.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:29

Hey, wij kennen elkaar ;-). En welke is dan het meest juist aan te passen? Zijn de kussens bij te vullen? Want vond deze precies in een vast stuk...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:32

Yup I know ;)

De A-line volgen wij niet dus geen idee of die beter aan te passen is, maar ik ben zelf niet zo voor dat verwarm-systeem omdat ik niet zeker ben of je dan beide kanten 'gelijk' kan maken.
De kussens van de S line kan je laten bijvullen, die bestaan uit wol met latex 'errond'. Als je nog eens in de winkel komt kan ik je eens zo'n stuk vulling tonen, dan wordt het duidelijker :)