Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:38

Dank je wel voor de reacties . Ik twijfel nu zonder of met flap paard is nog jong en niet veel gesprongen.
Heb nu geïnvesteerd in een nieuw zadel miss meteen ook maar in een singel.

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:18

Als je het geld hebt, waarom dan niet met flap? Ik bedoel, zo'n singel is nooit weg natuurlijk.

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:19

Idd als je het kunt doen, neem er één met buikflap.
Het zou zonde zijn als je een gewone heb en later blijkt dat je de flap toch nodig hebt....

Ik heb wel de singel smaller laten maken, voor mijn paard was de uitvoering die ze standaard verkopen te breed achter de schouders en dus hebben ze de singel speciaal smaller gemaakt.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:33

De singel is binnen! Super service van pas de deux! Hele fijne zachte singel en de maat verschilt niet met mijn andere singel gelukkig. Ik was vanavond laat een heb er maar 1 paard mee gereden.Moet zeggen dat die vanavond echt bagger liep. -O-
Beetje stijf en uit elkaar en daardoor ipv zoals normaal zacht in de hand nu een beetje drammerig.... maar ik kan er nog niets over zeggen want kan ook beetje stijvigheid zijn van voorgaande training+net niet helemaal fit..
Morgen maar eens om de andere paarden knopen ;)

Fortuna22
Berichten: 2303
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:55

Ik heb ook een omgeruilde singel. De nieuwe voelde in het begin een heel stuk zachter aan dan mijn eerste!
Ik verzorg hem zoals voorgeschreven, maar ondanks dat word deze ook steeds harder....
Hebben meer van jullie hier last van?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 01:23

Ja die van mij is ook een stuk harder dan eerst..

Fortuna22
Berichten: 2303
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 01:52

Is dat er een van een recentere lichting MartineC1711?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 02:29

Nee mei 2013..

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:14

Heb mijn 55 gisteren binnen gekregen, echt mooi zacht en past perfect! Veel zachter als de exemplaren in de winkel. Vandaag getest en met aansingelen had ik een veel relaxtere merrie!Rijden leek wel anders, maar bak was wel wat nat, dus was niet ideaal.
Maar ik heb niets over het onderhoud te horen gekregen, wat is jullie advies?

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:30

Ik haal na het rijden altijd een vochtige doek er overheen en af en toe met de bijgevoegde leder gel oid.

Anoniem

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:47

Zo doe ik het ook.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:07

Ik kreeg er ook een ledergel bij, maar zal deze singel net zo verzorgen denk ik als de rest van mijn leer; altijd met een vochtige doek het zweet eraf (zeker bij de singel), omdat dat het leer uitbijt en hard en breekbaar maakt. Mijn vorige heeft het meer dan 15 jaar uitgehouden en is nog soepel, ik hoop deze ook!
Ik kan nog niet heel erg veel over het verschil met deze singel zeggen eigenlijk. Ik had met 1 paard wat haperingen in de appuyementen die ik normaal eigenlijk nooit heb, maar het voelde alsof hij veel groter inzette en zich daarna weer iets corrigeerde. Dit resulteerde een paar keer in een tactfoutje..

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:57

De singel ook aangeschaft en er gister voor het eerst mee gereden.
Ik merkte wel dat hij in de stap en in de uitgestrekte gangen meer vanuit het schouder kwam en ruimer was.
Van de week er nog een paar keer mee rijden en tussendoor mijn oude singel weer eens gebruiken om te voelen of het echt verschil maakt!

Birel1
Berichten: 109
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:30

Ik ben er nog steeds weg van.

Nu was ik opzoek nog naar een 65 cm small en zag advertentie van iemand uit Spijkernissen op Marktplaats maar helaas deze reageert niet meer:(

Ze had wel het geld ontvangen en ze zei het vrijdag de 12de te versturen en nu krijg ik geen contact.
Ik heb het rekeningnummer eerst op mijn.politie.nl gecontroleerd en daar waren geen meldingen van oplichting bekend.

Goed ik ben dus nog steeds opzoek naar een Fairfax small in maat 65. Mijn Kleine hengst past helaas de 75 niet goed (Veelste lang) en ook zit hij tegen zijn oksels.

Glenda

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-09-07

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:50

Wat balen Birel1!!Dat is dus ook precies de reden dat ik de singel niet tweedehands durfde te kopen,ik ben namelijk ook al een keer opgelicht via Marktplaats. sindsdien koop ik alleen nog voor kleine bedragen tweedehands spullen.
Als je echt geen antwoord meer krijgt zou ik aangifte doen en melding maken bij Marktplaats.
Al gaat dat er waarschijnlijk niet voor zorgen dat je je geld terug krijgt :(

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:28

Birel1 schreef:
Ik ben er nog steeds weg van.

Nu was ik opzoek nog naar een 65 cm small en zag advertentie van iemand uit Spijkernissen op Marktplaats maar helaas deze reageert niet meer:(

Ze had wel het geld ontvangen en ze zei het vrijdag de 12de te versturen en nu krijg ik geen contact.
Ik heb het rekeningnummer eerst op mijn.politie.nl gecontroleerd en daar waren geen meldingen van oplichting bekend.

Goed ik ben dus nog steeds opzoek naar een Fairfax small in maat 65. Mijn Kleine hengst past helaas de 75 niet goed (Veelste lang) en ook zit hij tegen zijn oksels.


Dat is inderdaad balen zeg!
Maar ik begrijp dat jij een 75 smal hebt? Wil je die verkopen?

pmarena

Berichten: 48249
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:52

Je bedoelt Spijkenisse neem ik aan? Wellicht zoekt dat wat makkelijker :P

Wel balen zeg, hopen maar dat je toch nog iets hoort :(:)

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:59

Dat is balen als je niks krijgt waarvoor je betaald krijgt
Altijd aangifte van doen.
Ik maak ook geen geld over als ze nog maar net lid van marktplaats zijn.
En er staan nu diverse singels op marktplaats en een paar zijn inderdaad maar 1 a 2 weken lid waaronder iemand uit spijkernisse

Sasvadi
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-12-14

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:05

Hoi, ik volg dit topic af en toe, ik heb sinds twee maanden de Fairfax en ik vind het echt een superstoere singel, van een superkwaliteit. Maar met rijden merk ik geen enkel verschil, toch jammer gezien de prijs van de singel, ik had op verschil gehoopt... Maar ik vind m zo mooi dat ik hem toch houd. Ik onderhoud de singel met zadelzeep en dat gaat prima.

Birel1
Berichten: 109
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:04

Zwanepol@ mijn 75 is een normale variant. Deze gebruik ik bij mijn 2 "reuzen" van 1,80. Zoals je begrijpt die hebben geen smal nodig.

Maar mijn andere "kleine" paard is echt super smal gebouwd en als ik dan mijn singel gebruik zit hij echt tot bijna tegen het zadel en de uitsparingen zijn bij zijn oksel nog te breed waardoor de singel als hij met zijn been naar achter gaat tegen aan komt. Rij hem er nu wel mee. Maar vondt het niet ideaal dus vandaar dat ik opzoek ben naar een 65 smal.

1 van de paarden gaf wel echt verschil toen ik eenmaal me de fairfax ging rijden. Die is voor echt beter gaan bewegen.

Aangifte bij de politie heeft weinig zin, doen daar niks mee. :s! Maar had het rekeningnummer dus wel eerst op de politie site gecheckt maar goed dat is geen garantie maar wordt wel geadviseerd.

Hopelijk is die persoon gewoon op vakantie en het pakket vergeten te posten;-).

Birel1
Berichten: 109
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:08

Het is trouwens wel erg jammer dat de korting stickers/ code enz van divoza niet op een fairfax singel geld:s

Kan een dure samshield hoofdstel enz met 25% aanschaffen maar geen fairfax singel.... Hihi zo jammer. Was proberen waard!

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 08:53

Ik heb de singel wel met korting gekocht bij divoza, wel via de email. Je kan het proberen!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:11

Zodra er veel meer meldingen zijn dan kunnen ze er wel wat mee
Was laatst op tv .
Ook melding marktplaats dan word diegene verwijderd .
Maken ze wel een nieuw account aan maar dan weet je dat je moet oppassen als ze nog maar een week of 2 lid zijn.
Hoe lang was diegene lid ,is het diegene van 2 weken in spijkernisse

pmarena

Berichten: 48249
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:15

Waarom verbasteren jullie die plaatsnaam steeds :?

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:05

Birel1 schreef:
Het is trouwens wel erg jammer dat de korting stickers/ code enz van divoza niet op een fairfax


Wel in de winkel hoor ;) Eigenlijk mogen ze van de leverancier geen korting geven namelijk, daarom doet hij het op de website niet.