Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:10

Moniquex daar ben ik ook bang voor, ik heb nu een 50 cm en die zit al behoorlijk hoog dus 55 cm komt nog hoger en is denk ik te lang.

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:04

rumay schreef:
Moniquex daar ben ik ook bang voor, ik heb nu een 50 cm en die zit al behoorlijk hoog dus 55 cm komt nog hoger en is denk ik te lang.


Ik laat het weten als hij binnen is! In dit topic staan ook meerdere ervaringen qua maat, de één zegt korter de ander langer. Wellicht als je zo n bont onderlegger aanschaft past hij wel? Lijkt me dat het bont opvult.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:17

Ben benieuwd hoe hij valt
Zal eens een foto maken hoe mijn singel nu al zit.

Ik heb een bontje maar eigenlijk wilde ik daar van af.
Maar eens kijken of ik er 1 kan lenen kijken hoe het valt.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:21

Ik vind de singel kort uitvallen. M'n neopreen singel in maat 70 is net zo lang als de fairfax maat 75

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:35

Raar? de maat 70,75 etc is toch gewoon de lengte? Dan kan een 70 cm toch niet net zo lang zijn als een 75? Er zit wel verschil in lengte van de gehele singel (dus van uiteinde tot uiteinde), bedoel je dat? Want van gesp tot gesp gemeten moeten ze gelijk zijn...? (want anders ben ik helemaal de kluts kwijt in de maten hahahaha)

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:38

Vaak zit er in singels onderling toch wel een verschil, dat de gespen net een cm of wat meer of minder uit elkaar staan dan de maat aangeeft, is me al vaker opgevallen als ik verschillende merken met elkaar vergeleek :P

En inderdaad natuurlijk dat het enorm verschil in hoeverre het materiaal onder de gespen nog uitsteekt. Bij de ene singel liggen de gespen nog maar net op de onderlaag, bij de andere singel steekd de onderlaag gerust 15 cm verder uit dan de gespen en dan is je singel ineens te lang :=

Grass

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:28

Ik heb de Fairfax singel vorige week ook gekocht bij Divoza, met korting :) Ik heb 'm alleen gisteren weer terug gebracht. Ik had de smalle versie, 30 inch en hij was qua lengte precies goed, maar mijn zadel ging er van schuiven en de 'flap' stond aan de voorkant open. Daardoor kwam alle druk slechts op een deel van de singel te staan, wat mijn niet goed leek. Bovendien merkte ik eigenlijk geen verschil bij mijn paard. Niet qua singeldwang en niet qua lopen. Ik had al wel een vergelijkbare singel, een DK singel. En die bevalt eigenlijk net zo goed, dus het was me het geld dan niet waard. Sommige paarden lopen er super mee, die van mij was daar niet 1 van. :)
Laatst bijgewerkt door Grass op 04-12-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:39

Dat de flap open staat is juist de bedoeling, Essy87. De druk wordt daarmee van het borstbeen gehaald wat als prettig wordt ervaren door de paarden :-). Dat je zadel gaat schuiven is natuurlijk niet de bedoeling ;-).

Grass

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-09-03

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:44

Hm ja, dat had ik begrepen in de winkel, alleen hij stond wel zo ver open dat ik mijn vingers er echt bij in kon steken. Het leek mijn niet de bedoeling dat vervolgens alle druk op haar (toch al gevoelige) buikspieren kwam te liggen. De singel was zo echt alleen op de achterste paar cm 'dragend'. En inderdaad, dat schuiven was wel echt een dingetje. Je zag echt een afdruk van huidvet waar de singel begonnen was en waar hij heen geschoven was. :D Al met al niets voor ons. Vind het wel een mooie singel!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:55

@essie : ik heb dus ook een DK singel... ik zou dus graag het verschil willen testen, want anders koop ik net zo lief een nieuwe dk

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 11:28

Ik heb nu een andere singel ontvangen, deze heeft ook iets ander leer lijkt wel dan de 1e, en is wel echt 5 cm langer dan mn huidige singel van 70 cm!

Grass

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:26

Passionato schreef:
@essie : ik heb dus ook een DK singel... ik zou dus graag het verschil willen testen, want anders koop ik net zo lief een nieuwe dk


Ik merkte qua reactie van het paard geen verschil :) De Fairfax is wel van zachter en soepeler leer.
De bolling van de smalle Fairfax liep gelijk met de bolling van mijn DK singel, qua vorm richting de voorbenen en schouder was de DK dus hetzelfde :)

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:54

Waar kun je dan een dk singel kopen?

Grass

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-09-03

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:30


Mabu
Berichten: 101
Geregistreerd: 29-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:38

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier op het forum heb gepost, ik heb in augustus de fairfax narrow girth gekocht omdat mijn arabisch volbloed steed open oksels kreeg van de gewone singel(ik had er toen al tig geprobeerd)
we zijn nu een paar maanden en een paar zware heuvel trainingen verder en ik moet zeggen dat het echt een geweldige singel is!!! Geen haartje heeft verkeerd gestaan sinds ik deze gebruik.
echt een geweldige singel!!! Ik zou hem zo weer kopen!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:23

Ik heb de singel besteld bij pasdedeux. Ik ben heeeeeeel benieuwd!
Ik had mijn oude DK singel laten repareren, maar die was helaas na 1 keer rijden alweer kapot. De ruitersportzaak waar ik dit had laten doen hebben helaas geen fairfax singels. Ze hadden het wel over de Stubben Equi-soft.. ook wel een hele aparte singel!!

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:20

Iemand ervaring met deze singel in het vzh/springformaat ?

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:25

viphorse schreef:
Iemand ervaring met deze singel in het vzh/springformaat ?


Jup, ikke. Ben heel erg tevreden :j

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:26

Ik heb ook een nieuwe gekregen! Werd vandaag gebeld door de winkel dat hij binnen was :)
Ben blij met deze nette service.

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:38

Ik heb ook een nieuwe gekregen! Helaas de normale variant ipv de smalle dus ik heb hem weer terug moeten sturen maar er is duidelijk een kwaliteitsverschil te voelen en te zien. Wel top service dat ik dus een nieuwe vergoed krijg! :D

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:30

Waar hadden jullie hem vandaan?

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:37

Pantykous schreef:
viphorse schreef:
Iemand ervaring met deze singel in het vzh/springformaat ?


Jup, ikke. Ben heel erg tevreden :j


Heb jij hem met buikflap ?

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:38

Nee zonder flap, mijn paard klapt de knieen in naar boven dus geen flap nodig.

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:15

@ viphorse

Ik heb er een met buikflap.
Bevalt erg goed, mooie soepele singel (wat ik anders nog wel eens vond tegenvallen van de springsingels met buikflap).
Ik merk met springen dat ze met name na de hindernis minder vluchterig is dan met de oude singel.
Kost wat maar dan heb je ook wat :o

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:16

TICKELS schreef:
Ik heb er een met buikflap.
Bevalt erg goed, mooie soepele singel (wat ik anders nog wel eens vond tegenvallen van de springsingels met buikflap).
Ik merk met springen dat ze met name na de hindernis minder vluchterig is dan met de oude singel.
Kost wat maar dan heb je ook wat :o


Precies dat laatste. Mijn paard is ontzettend los in het lijf en ik merk dat hij met deze singel minder knijpt.