Bambi_ schreef:Ik begin wel met een 200, het is wel een deken die ik meerdere seizoenen gebruikt heb, dus hij zal nu iets dunner zijn, 150? Begin rond deze tijd altijd, als de temperatuur s nachts onder de 10 graden komt, vrij snel daarna laat ik die deken ook overdag op. Rond november/december krijgt hij een dikkere op en als de temperatuur overdag niet boven 0 komt krijgt hij die onderdeken er bij onder.
Ik heb dus 2 dekens die ik het winterseizoen gebruik (en af en toe de onderdeken) en nooit problemen gehad en een mooie dunne vacht.
Mijn paard staat wel 's nachts op stal.
Ts, ik wou jou meer advies geven waar je dekens kunt kopen, hoe ik het doe is misschien in dit topic niet van belang en ik hoop niet dat hier discussies door gaan ontstaan, want daar is dit topic niet voor bedoeld.
Ik zou nu met een ongevoerde regendeken beginnen, als de nachtvorst komt zou ik er een 150 of 200 grams onder doen en voor de winter is het misschien verstandig om een dikke outdoordeken aan te schaffen met hals of misschien de goedkopere optie een dikke staldeken onder de regendeken. Je hebt dus 3 dekens nodig. Is dit het eerste jaar dat je dekens gebruikt?
Maar vind je het zelf dan niet te warm voor je paardje om gelijk met 200 te beginnen.. vaak als je wacht tot onder de 10 graden maken ze snel al zelf een vacht aan waardoor als je die deken op doet ze in mum van tijd gaan verharen en ze daardoor toch wat meer met weerstand gaan kwakkelen. vandaar dat ik zeg bouw het rustig op.. 200 vind ik pittig om mee te beginnen..