Bijzet touwtje Vantaggio

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Bijzet touwtje Vantaggio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:00

Uhmm, misschien een hele domme vraag en kan zelf het antwoord niet vinden...

Ik heb bij Ooteman deze gekocht:

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... ettouwtjes

Maar het is dus 1 lang touwtje van 6,5 meter. Maar het is toch handiger als het 2 losse zijn? Kan ik het gewoon doorknippen?
Hoe gebruiken jullie dit?

In de handleiding die bij de touwtjes zat, staat hier niets over in

H-E-L-P :') :D

Doubtless

Re: Bijzet touwtje Vantaggio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:03

Ik gebruik ook één touw :j Gewoon op de rug leggen & vanaf daar kijken hoe je 'm vast wil zetten (op de rug leggen, via ringen van de singel naar het bit & dan vanaf het bit terug naar de singel of tussen de voorbenen door). Voordeel is dat je niet wanneer je 'm wil verstellen los hoeft te knopen, maar het touw gewoon over de rug wat kunt verschuiven & zo de ene kant langer en de andere kant korter kunt maken.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:05

Die touwtjes koop ik bij de Action, 10 meter voor € 0,89........................... :D

Ik zou het niet in tweeën doen; je doet het dubbel, en precies in het midden leg je een knoopje.
als je gaat longeren doe je het knoopje midden op de rug door een ring. De twee uiteinden leg je links en rechts bij het paard neer, en doet het door een ring op de hoogte die jij voor je paard wilt. Dan gaan ze door het bit, en dan óf tussen de benen door naar de ring op de singel, óf terug naar een van de ringen aan de zijkant van je longeersingel.
de bevestiging hangt helemaal af van de mate waarin je wilt werken; hoe hoger het touwtje, hoe hoger de hals. Onze Fries met erg veel front longeer ik altijd door de onderste ring aan de zijkant, en dan door het bit naar de singel onder de buik.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:17

hoi, thnx! Voel me wel een beetje blond ;-) Gisteren wel zo gedaan, maar vond het wat onwennig ofzo :+

Ik ga eerst maar eens laag werken, al denk ik dat het voor mijn paard juist handig is hem hoger in te stellen (neiging tot lang worden en op de voorhand lopen), maar eerst even handig in worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:19

Gebruik je wel klipjes? Zo vastknopen is wel link.
En idd, dit soort touw kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen voor 3 euro :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:23

Lang worden en op de voorhand vallen kan je niet voorkomen/verbeteren door hem hoger vast te knopen :Y) Lijkt me verstandig om eerst laag/horizontaal te werken :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:26

Joolien schreef:
Gebruik je wel klipjes? Zo vastknopen is wel link.
En idd, dit soort touw kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen voor 3 euro :')

ik knoop ze ook gewoon. gewoon knopen zoals je een paard vastzet, dan kun je ze altijd in één ruk los trekken als het nodig is.
klipjes krijg je meestal ook niet los als er echt paniek is.

ik doe het ook over de rug, zoals op deze foto

http://www.vrielink-ruitersport.nl/file ... anstra.jpg

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:18

Doubtless schreef:
Lang worden en op de voorhand vallen kan je niet voorkomen/verbeteren door hem hoger vast te knopen :Y) Lijkt me verstandig om eerst laag/horizontaal te werken :j

Oke, dat is wat m'n instructrice zei dat het goed is om hem op die manier te longeren. Zal nog eens navragen

Tsjah en dat het bij de bouwmarkt te halen is voor 3,- so? Dan heb ik 5,- teveel betaald :') . Ik had er ook wat meer van verwacht eigenlijk en had gehoopt dat er inderdaad, klipjes op zouden zitten. Maar goed

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:58

Heb je geen bijlage erbij gekregen van hoe je het moet gebruiken?