graag jullie ervaring synthetisch boomloos zadel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

graag jullie ervaring synthetisch boomloos zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 23:55

Hallo,

Ik ben benieuwd naar iemands ervaring met een synthetisch boomloos zadel. Hoe zit het voor paard en ruiter? onderhoudt, is het echt geschikt voor haast ieder paard? wat doet het met de iets minder ervaren ruiter? geeft het wel steun dat ze niet scheef gaan hangen als de balans niet helemaal optimaal is van de ruiter? Wat voor pad raden jullie aan? wij gebruiken vaak onder het pad nog een dekje voor het zweet...die zijn wat makkelijker uit te wassen dan een pad. ( die wij hebben tenminste)
wij zijn al een tijd aan het bedenken wat we (nieuw) gaan aanschaffen voor onze paarden. Ik blijf het moeilijk vinden om geschikte zadels te vinden, maar dit leek mij wel wat... graag jullie mening?

deze link op marktplaats had ik een tijd geleden gevonden....

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... .html?df=1

vriendelijke groet,
wendy
Laatst bijgewerkt door ydnew op 03-10-12 00:18, in het totaal 3 keer bewerkt

adijkstra83

Re: ervaring synthetisch boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:00

Ben benieuwd lijkt mij namelijk ook wel wat voor in de toekomst als mijn paardje er aan toe heeft...Hij oogt comfortabel en mooi

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:22

Ha, daar is hij weer. Om de zoveel dagen opent iemand een nieuw topic over deze zadeltjes, als je even wat bladert in de iets oudere Harnachement-topics dan kom je meerdere eerdere topics er over tegen, van de afgelopen weken / maanden ;)

Dit zadeltje is echt een "el cheapo" kopie van een kopie van een kopie van een kopie, waarbij de kwaliteit steeds wat minder wordt zodat de prijs maar kan zakken. Het origineel is de Freeform, super-kwaliteit en amper te vergelijken met dit dingetje.

Op de Duitse Ebay kun je deze gekleurde zadeltjes voor zo'n 50 euro kopen. Is gewoon goedkoop merkloos spul dat geen naam hoog te houden heeft. Neemt niet weg dat er vast wel mensen zijn die er wel blij mee zijn, maar de kwaliteit is gewoon laag :)

_Nelleke_

Re: graag jullie ervaring synthetisch boomloos zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:26

Ik heb het zadeltje in handen gehad, ik kan me niet voorstellen dat het bij dagelijks gebruik langer dan 1jr meegaat. Daarbij zou ik degene die zoiets toch per ce op z'n paard wil leggen adviseren om er een hele goede drukverdelende pad met ruggengraatvrijheid bij te kopen. Het is gewoon schuimrubber met een stofje eromheen. Zelfs als barebackpad lijkt ie me niks.

Dan veeeeuul liever een tweedehands barefoot. :)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:55

dank je wel voor de reactie! ik was er al bang voor dat het allemaal wat slapjes zou zijn...

had op synthetische zadels gezocht maar kreeg niks naar voren.....
Laatst bijgewerkt door ydnew op 03-10-12 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:56

Je zou hem denk ik moeten zien als een barebackpad.. voor af en toe gebruik, en niet te veel van verwachten

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:50

ik weet al genoeg..... :-s helemaal niks voor ons....zoals ik het lees houdt het zadel het hier geen half jaar uit, over de rug van de paarden maar niet te spreken...... gaan we weer vrolijk verder kijken...:-)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:58

Wij hebben er een. Prima als tussenzadel en dat was het ook. Enig nadeel is de beugelriemhouders. Ik weet niet wat er precies mee is, maar gevaarlijk klinkt het wel als je beugels ineens langer worden of eraf vallen als pony wat lastiger doet dan normaal.

Ik zou best zo'n zadeltje in het mini willen voor de welshjes die ik af en toe eens gebruik voor een staplesje, vooral gezien de kinderen niet kunnen zitten/rijden in de barefoot kids die ik erop heb liggen nu. Een goed boomzadel heb ik nog niet voor ze gevonden dus dit of een duurdere variant maar soortgelijk model zou voor mij een optie zijn.