Dekenadvies gevraagd voor arabische volbloeden (kwaliteit)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Dekenadvies gevraagd voor arabische volbloeden (kwaliteit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 19:17

Wie kan mij wat dekenadvies geven? Want door de bomen zie ik het bos niet meer...

Mijn arabische volbloeden staan 24/7 buiten, natuurlijk met schuilstal, en krijgen vanaf het gure herfstweer een regendeken op. Nu vind ik persoonlijk dat die dingen echt ontzettend snel stuk gaan (scheuren), terwijl ik van mening ben dat mijn paarden eigenlijk geen slopers zijn (hooguit onhandig :o ).
Is het gewoon een feit dat sommige paarden alles stuk krijgen, of kan het ook merkgebonden zijn (dus dat de ene deken steviger is dan de andere?).

Ik ben dus op zoek naar een licht/matig gevoerde regendeken (2 paarden vallen nog al snel af als het koud is, hoe veel gram raden jullie dan aan? Want van mij mogen ze wel gewoon een dikkere vacht hebben, ik wil gewoon extra bescherming geven), en 1 ongevoerde regendeken voor het dikkertje van de groep :o wat perfect in staat is zichzelf warm te houden, maar die ik ook niet kletsnat wil hebben...

Vorig jaar had ik er 1 van Première (scheurde in mijn ogen gelijk papier), 1 van Decathlon (iets steviger, maar ook snel stuk) en 1 van Pagony (die ik best wel ok vond, maar dit kan 'gezichtsbedrog' zijn, want het paard wat deze draagt, is super voorzichtig :D )

Wie kan mij helpen?

Champie_Me

Re: Dekenadvies gevraagd voor arabische volbloeden (kwaliteit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:02

De dekens van Nika schijnen goed te zijn, zelf geen ervaring mee... Zoek eens op bokt en/of google eens op Nika deken...