Ervaring Emiel Voest bitloos hoofdstel bitless

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Ervaring Emiel Voest bitloos hoofdstel bitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 11:52

Ik heb op het moment 3 hoofdstellen te leen via een uitleenservice.
Van deze 3 reageert mijn paard het beste op bovengenoemd hoofdstel. Voordat ik daadwerkelijk over ga om dit hoofdstel te bestellen, wil ik graag weten wie ervaring heeft met dit hoofdstel, waar ik 'm het beste kan bestellen en wat voor teugels erbij zitten?
Ik heb verschillende webwinkels benaderd met deze vragen maar geen een van allen reageert op mijn mail. :n

Heeft iemand toevallig ook een foto van het hoofdstel op het paard? Ik heb nu via de uitleenservice het hoofdstel in een cognackleur, deze wil ik dan ook bestellen. Is dit dan de kleur 'Natural' of bruin?

elbony

Re: Ervaring Emiel Voest bitloos hoofdstel bitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:52

Hi Mayflower,
Ik heb jaren geleden een bitless bridle van Emiel Voest besteld, en gebruikt maar vond het helemaal niks. Probleem toen was, hij geeft niet vrij zodra de teugels gevierd worden. Dat zou wel moeten, maar de teugels blijven vanwege de zwaarte van de musketon haken druk uitoefenen op de neus.

Woody2015

Re: Ervaring Emiel Voest bitloos hoofdstel bitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:33

Nou mijn ervaring is JUIST wel dat dit hoofdstel een super goede release heeft, beter als vele andere die ik gebruikt heb.

Ben er erg tevreden over, rij er nu vooral mee in het bos, maar voorheen ook meer in de bak maar we rijden voornamelijk nog in het bos nu.