Startrekk espaniola pommel n°3

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Startrekk espaniola pommel n°3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 10:54

Kan iemand me zeggen met welke maat de Startrekk kamer/pommel n°3 overeen komt?
Of waar ik een tabel met maataanduiding kan vinden? Mijn paardje heeft nu nummer 3 en wil nog een zadel met boom kopen. Is om eens een ruwe schatting te kunnen maken naar welke maat ik op zoek moet gaan (zadel ga ik natuurlijk eerst passen vooraleer te kopen, maar zo heb ik al een beetje een idee.)
Zou dat overeen kunnen komen met een maat 32 of medium in Spaanse zadels?
Ik heb hier nog een pommel n°2 liggen die nét iets te smal was en een ruwe schatting gok ik op maat 29, dus de 'normal' in Spaanse zadels. Ze heeft wellicht dan de medium nodig?

dianaw33

Re: Startrekk espaniola pommel n°3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:36

Voor maataanduiding: er stond altijd veel info op de site van Das Sattelhaus in Bremen. Ik heb een pommel nr 3 liggen en die had mijn paard op bij een boommaat van 33-34 van Euroriding diamant. Maar dat kan per merk verschillen wat elk merk wordt weer op een ndere plek in het zadel gemeten. Ik zou op med-wide gokken. Je kunt ook contact opnemen met trekkingsaddles, die verkopen startrekk en spaanse boomzadels als ik het me goed herinner.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 16:16

Thx voor je antwoord. Ik zal ze eens contacteren ;-).

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 19:34

Ik zou dringend een zadel willen kopen.
verkopers zijn blijkbaar niet happig om te zeggen met welke maat pommel 2 overeenkomt, nog steeds geen antwoord gekregen...
Zou iemand me aub kunnen helpen? Heeft iemand een idee met welke maat startrekkpommel 2 ten opzichte van Zaldi overeenkomt? Ik heb het nog eens gemeten en pommel nummer twee past op dit moment.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:11

Ook raar... er staan volgens mij maattabellen op de site van Das sattelhaus, die kun je gewoon zelf vinden. Maar is het niet verstandig om gewoon een zaldiverkoper te laten komen en te passen? Mijn stalgenoot heeft een Zaldi maar die is een hele brede dus die kan ik niet voor je meten. TRouwens: Zaldi is heel makkelijk in breedte verstelbaar dus boommaat is flexibel bij dit merk.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 08:16

Kost me 125 euro om iemand te laten komen...ze moeten vanuit Nederland komen, want hier zit niemand met Spaanse Zaldi's, enkel de dressuurmodellen...vind het ook gewoon jammer voor die mensen dat ze dan moeten komen van zo ver en ik geen nieuw zadel ga kopen. Als ik ze voor een tweedehandse laat komen, zal het wellicht nog duurder worden...
Ben ook zadelmaker in opleiding, zien kan ik ook wel, maar ik wil objectieve test.
Jonge tweedehandse zoeken die overeenkomt met haar pommelmaat, die nog niet scheef gereden is, een equiscan laten uitvoeren en het zadel checken is mijn manier van werken (is deze zomer al gebeurd, zo'n scan kost me 3x minder omdat de persoon in de buurt woont én is objectiever én je kan de evolutie volgen van de rug die verandert (paard is al een keertje opgemeten geweest deze zomer, dus we kunnen de coördinaten meteen al vergelijken.)

Een zaldi boom kan je idd openrekken, maar goed voor de boom is het niet hoor ;-), dat ding wordt in een machine gestopt en er komen serieus wat krachten op. Nu, ik zou het toch wel laten doen moest het nodig zijn, in de buurt zit iemand met zo'n machine.

Verdorie, gevonden, maar kan de pagina niet openen: http://www.das-sattelhaus.de/Espaprodel-DetBig-VZfest.html

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 08:31

Pff, ga gewoon haar schoft nog eens opmeten met mijn loodmeter van 42 cm zoals een Zaldiverkoper me had aangeraden, aftekenen en opmeten en zo op zoek gaan...

Heb de pommelmaat gemeten van startrekk en die is voor de nummer twee 44 cm lang.
Als je dan de beide punten meet op 42 cm lengte, dan kom ik 29 cm uit.
Goed gegokt, ze zit dus tussen een 2 en een 3 in van Startrekk, ze heeft dus de tweede maat nodig van zaldi, maat 30.