Het is een 17,5 inch, maar die is te klein voor mijn kont. Ik heb een 18 inch gekocht, daar wacht ik nog op..
(ik ben niet degene op de foto
)http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AMXW3KCH.jpg
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)stalxpaard schreef:even offtopic, heb je er nou een men bit inhangen?
aslo schreef:Zadel kan vwb lengte zo te zien net. Een 18" zal dus waarschijnlijk te lang worden. Dit zadel is trouwens niet te klein voor je kont, maar je hebt lange benen die in dit model niet lekker passen. Een groter zadel zal daar weinig aan veranderen. Je zou eigenlijk een zadel moeten hebben met meer naar voren toe gesneden zweetbladen.
in het begin topic staat dat ik niet degene ben die op de pony zit Nouks schreef:Andere opmerking.... Als ik eerlijk ben vind ik je Fjord nogal te dik. Zou je daar niet eerst eens iets aan doen voor je een nieuw zadel aanschaft..?
Wat een aanvallende rectie.. Deze fjorden hebben we pas sinds begin september, deze foto is op de eerste rit genomen. Ze zijn op dieet en al veel afgevallen, binnen een maand, maar en moet nog veel af. De vorige mensen hebben ze veel te veel te eten gegeven marihorst schreef:heb laatst de zadelmaker bij mijn paardje gehad omdat mijn zadel wel te lang was voor hem, hij heeft me uit gelegt dat je zadel ruimte hebt 2 tot 3 vingers achter de schouder tot de laatste rib! dus als je bang bent dat je zadel te lang is, volg je de laatste rib omhoog als die daar overheen komt is je zadel te lang!
wereld schreef:Zo zo... wat een aanvallende rectie.. Deze fjorden hebben we pas sinds begin september, deze foto is op de eerste rit genomen. Ze zijn op dieet en al veel afgevallen, binnen een maand
Puur om een miskoop te voorkomen. Ik ging er vanuit dat je zelf ook wel wist dat ze nogal dik zijn, en dat je daar wellicht ook al wel mee bezig was. Mijn opmerking maakte ik uitsluitend omdat ik het persoonlijk erg jammer zou vinden om nu een zadel aan te schaffen dat misschien over een half jaar oid al niet meer past. Nouks schreef:wereld schreef:Zo zo... wat een aanvallende rectie.. Deze fjorden hebben we pas sinds begin september, deze foto is op de eerste rit genomen. Ze zijn op dieet en al veel afgevallen, binnen een maand
Niks aanvallend bedoeld hoorPuur om een miskoop te voorkomen. Ik ging er vanuit dat je zelf ook wel wist dat ze nogal dik zijn, en dat je daar wellicht ook al wel mee bezig was. Mijn opmerking maakte ik uitsluitend omdat ik het persoonlijk erg jammer zou vinden om nu een zadel aan te schaffen dat misschien over een half jaar oid al niet meer past.
Slim! wereld schreef:Het zadel dat erbij zat was een wintec met verwisselbvare boom, ideaal nu ze op dieet zijn. Ik heb precies dezelfde wintec nu overgenomen van een bokker, maar dan een halve inch groter, ik heb mij namelijk laten vertellen dat dat 1,5 cm ongeveer scheelt in lengte?
Zal het zadel door die anderhalve cm te lang worden denken jullie?
wereld schreef:Ja dat had ik gelezen, maar door zijn overgewicht kan ik geen ribben voelen helaas...
Speedster schreef:wereld schreef:Ja dat had ik gelezen, maar door zijn overgewicht kan ik geen ribben voelen helaas...
Je kunt ook een lijn naar boven trekken vanaf het punt achteraan op de buik waar de haren van boven naar beneden bij elkaar komen (dus niet in de lies maar een stukje daar voor). Dat komt vrij goed overeen met de plaats van de laatste rib. Hier staat het nog eens uitgelegd: http://www.greendistance.nl/index.php?id=89. Let dan wel op dat je zadel niet te ver naar voren ligt, op de foto vind ik het eigenlijk al net op het randje.
kleinvosje schreef:Zoals je er nu in zit wel ja, maar met een stuk langere beugels misschien niet. Je knieen duwen je zit nu als het ware naar achteren. Als je je beugels langer hebt en daarmee ook je been lang, kun je verder voorin je zadel zitten.