Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fem_daf schreef:Een neusriem is wel prettig als ze inderdaad zo hard trekt om terug te gaan. Dan heeft het echter niet als werking dat ze minder hard trekt, maar dat jij niet per ongeluk het bit door haar mond trekt.
De werking van de verschillende neusriemen kan ik je helaas niet uitleggen maar als het goed is kun je die info wel in de ruiterzaak krijgen!
Koper schreef:Dus je wil een neusriem zodat het bit stil ligt wanneer je aan de teugels trekt? Super zeg.
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is je afvragen waarom je paard zo doet, en vooral meegeven in je teugels. Als jij meegeeft kan je paard niet trekken.
Jetta schreef:Je moet rijles nemen. Echt. Je paard gaat gewoon aan de haal met jou. Dat is gevaarlijk op een buitenrit .
Koper schreef:Hoe komt het dan dat ik mijn paard, dat ik zonder neusriem rijd en dat toen ik hem net had een dikke onderhals had van het gehang op het bit, kan rijden zonder dat hij steun op dat bit zoekt en dus zonder dat hij trekt? En ik heb een bustrens, niks bijzonders aan, en er is nog nooit een bitring door de mond heen gegaan.
TS heeft niks aan een neusriem voor dit probleem. Punt. Tuurlijk kan ze een neusriem gebruiken maar dat zal geen oplossing zijn. Enige waar een neusriem voor dient is het aankleden van het hoofd en het dichtbinden van mond en/of kaken. En ja, met een neusriem zal het bit wat stiller liggen. Mijn vraag is daarom: wil TS aan het bit blijven rukken en dit dan maskeren met een neusriem of wil ze van het getrek van de fjord af![]()
Conclusie: het maakt geen ene reet uit wat voor neusriem ze koopt. Niet voor het probleem waar ze een oplossing voor zoekt, namelijk het trekken. Aangezien een neusriem geen oplossing is voor dit probleem.
Snap je het nu Batlow?