Dekens netjes opruimen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dekens netjes opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:45

Ik ben wel benieuwd hoe iedereen hier zijn dekens opbergt.
Ik heb namelijk al een hele stapel maar weet echt niet meer waar ik alles moet laten.
Op zolder staat een ton (mag niet beneden staan) met dekens, dus als ik een nieuwe deken moet pakken moet ik eerst de hele zolder opklauteren...
En er ligt heel veel in de zadelkamer in tassen, maar het ziet er zo rommelig uit...
Dekenhangers vind ik te duur en zou ook niet weten waar ik die op moet hangen.
Heeft iemand een leuk en handig idee? Het moet niet te veel ruimte innemen, dekens moeten netjes er in kunnen.
Ik zat te denken aan een kist, maar die zit dan gelijk zo vol en denk niet dat alles daar in past:(

SteffiiY

Re: Dekens netjes opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:45

Ik heb altijd 2 of 3 dekens aan mijn stal hangen, verder laat ik alles wassen na het seizoen en heb ik het in kratten in onze schuur staan.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:47

Ik heb mijn dekens in van die tuinstoelkussen boxen. Daar passen wel redelijk wat in en ze liggen droog en schoon.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:48

ik koop van die seal bags bij de wehkamp.
Dekens erin en dan met de stofzuiger vacuum zuigen.
Het worden heel mooie platte pakketjes die zo op zolder passen of desnoods op een kamer, je ruikt ze nl niet!
Ik heb de grootste maat, passen de dikke winterdekens ook in....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:49

Probleem is dat ik echt heel weinig ruimte heb. Pony staat niet bij huis. Hier in huis is echt geen ruimte, zet ik het in de garage neer, worden ze smerig omdat mijn vader daar vaak materiaal zaagt, gevolg allemaal stof op de dekens, en ben er nogal zuinig op.
Ik heb geen handige staldeur waar ik dekens aan op kan hangen, helaas.
aisie: gaan ze in een afgesloten kist niet vreselijk stinken? Ik dacht ook slim te zijn door alle dekjes in een kist te doen, 2 jaar later weer eens open gedaan, wat een stank :+

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:51

Nee bij mij stinkt het totaal niet. Maar ik laat ze ook geen 2 jaar zitten en gebruik de dekens regelmatig en ze worden ook regelmatig gewassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:53

Van die plastic opbergdozen, zou dat wat zijn?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:54

amykimmie schreef:
Van die plastic opbergdozen, zou dat wat zijn?

Ik heb ze inderdaad in van die plastic opbergdozen zitten van de hema :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:55

Goed idee alleen even bedenken waar ik ze neer ga zetten!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:57

Mijn man heeft zelf een dekenrek gemaakt. Hij heeft in 2 balkjes gaten gemaakt en deze harizontaal aan de muur bevestigd, ongeveer 30 cm boven elkaar. Daarna heeft hij een aantal ijzeren staven een beetje dubbel gebogen, zo dat er nog wat spanning op staat. Boven en onderkant ongeveer 10 cm omgebogen, zodat die in de gaten passen. Beetje als dit >, maar dan de bovenkant horizontaal en nog een stukje aan boven en onderkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:58

Ja dekenhanger heb ik eigenlijk het allerliefst, alleen het probleem is dat ik geen plek heb om die op te hangen! :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:05

Ik heb alleen dekens wat ik echt gebruik, dus geen dekens voor de mooi en onzin en die liggen te verstoffen.

Lekker handig en praktisch.

Goed schoonhouden en luchten en ze af n toe wassen als het echt vies is. Ze hangen gewoon allemaal in de box van mijn paard in de stalmaanden en in de weideseizoen naar de wasserij en dan opbergen.

Ze blijven dan jaren goed en bruikbaar, de dekens gaan nu de 4e winter in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:08

Ik gebruik ze wel veel, dat is het probleem niet, maar het zijn veel dekens die ik in de winter gebruik, en dan weet ik in de zomer niet waar ik er mee heen moet.
Heb momenteel 1 uitrijdeken, 3 fleecedekens, 2 winterdekens (300 grams), 1 regendeken ongevoerd en 1 regendeken 100 grams. Als je dat op elkaar legt een hele bult, dat wordt de grootste maat opbergdoos :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:11

Ik heb 1 dikke regendeken, die ligt in de schuur een beetje los over wat spullen heen (ben bang dat het gaat ruiken als ik hem te veel opvouw?)
Nieuwe dekens (ongebruikte fleecedekens voor de heb haha) liggen in een ikea-tas op zolder.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:24

Heb je mijn post niet gelezen??? die vacuum bags zijn echt heel handig, je dekens zijn vacuum afgeslopten, het worden kleine platte pakketjes en je legt ze zo in een kast of in een kist.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:27

Ik gebruik plastic opbergdozen van de Ikea. Die kun je stapelen, gaat prima. Als je de dekens/dekjes gewassen opbergt gaat het niet stinken hoor. :n

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:30

Ik berg mijn dekens hetzelfde op als Elcamino. Dat scheelt je echt heel veel ruimte. Je moet de dekens dan wel 1 dag voor gebruik uit de verpakking halen. De dekens die ik direct nodig zou kunnen hebben (fleece-deken en uitrijdeken) zitten in een ton die ik bij de stal heb staan.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:35

ElCamino schreef:
Heb je mijn post niet gelezen??? die vacuum bags zijn echt heel handig, je dekens zijn vacuum afgeslopten, het worden kleine platte pakketjes en je legt ze zo in een kast of in een kist.

Doe ik ook. Werkt prima!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:39

Die vacuüm zakken vind ik echt een topidee zeg. Die ga ik zeker onthouden voor mijn dekens, Ik heb namelijk ook altijd dat het een troep wordt. Bij mij liggen ze allemaal in mijn zadelhok, zoveel mogelijk in zakken, maar ze willen niet netjes op elkaar blijven liggen en nemen enorm veel ruimte in. Ik heb zelfs weleens gehad dat er muizen in een deken genesteld hadden en ook dat er een met een punt in de nattigheid gelegen had en helemaal was gaan rotten, gatver :r . En zonde ook.
Ik ga meteen ff kijken naar die zakken... Doen jullie daar alle soorten dekens in? Bijvoorbeeld ook regendekens?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:42

Ik doe inderdaad alle dekens erin.
Maar ook bv winterdekbedden, winterkleren etc.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:42

Ja hoor, alle soorten dekens heb ik erin gehad. Ook dikkere dekens en regendekens.
Het enige is dat je even moet opletten dat je de singels naar de binnenkant vouwt,
zodat ze de zak niet kunnen beschadigen.
Verder vond ik de kleine zakken, voor 1 deken het handigste. Twee dekens naast elkaar is
niet handig omdat dan de zak "knikt" met oppakken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:43

Pantykous schreef:
Ik gebruik plastic opbergdozen van de Ikea. Die kun je stapelen, gaat prima. Als je de dekens/dekjes gewassen opbergt gaat het niet stinken hoor. :n

Een Bllykast van de Ikea!!! *\o/*

Vroeger bij mijn ouders thuis altijd dekjes en dekens ingehad, samen met andere paardenzooi. Ideaal!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:46

Klopt het dat deze alleen in een set van 7 te krijgen zijn met verschillende maten erin, of zijn de maten ook los te bestellen? Dat kan ik namelijk niet zo snel vinden...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:47

Billykast? wat is dat?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:48

SteffiiY schreef:
Billykast? wat is dat?

Waar kom jij vandaan??!! :+
Dat is de bekendste kast van heel Nederland, offuh Zweden. Want dat is DE Ikeakast.

;)

Zeg Billy en iedereen weet waar je het over hebt.
Laatst bijgewerkt door Lous op 25-09-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt