Nika dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 10:00

Hoi Bokkers,

Omdat ik wat dekens nodig heb voor mijn paarden vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de Nika dekens?
Hoe is de pasvorm? zijn ze echt waterdicht? en is het echt een prijs-kwaliteit product?

Ik heb het merk wel is voorbij zien komen, maar niet echt ervaringen gelezen.

Ginoya

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:10

Ik heb nu al een aantal jaren dat ik mijn dekens bij nika haal. Ik ben er zeer tevreden over.
1 keerhad ik een deken die niet waterdicht bleek, dat was geen probleem ik kon hem zo ruilen.
Qua maat vallen ze gewoon. Niet groot of klein. Zmijn paard heeft een korte borst en de dekens met halve hals passen perfect. Ik denk dat een paard met een lanege borst deze niet zal passen. Dan denk ik dat je beter die met een gewone hals kan, doen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:44

Ik vind het slechte dekens. Ooit 2 van gehad en beiden regende volledig door bij een stevige bui. Garantie was toen ook een heel gezeik.

mevisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:58

Ik vind de pas vorm slecht. En dan met name de borst sluiting. Doordat dat te groot is trekken ze over de schoft.

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:01

Ik heb er super dekens aan bij mijn merrie waarbij bucas e.d. erg slecht past.
Mijn merrie staat altijd buiten en is nooit nat onder de deken.
Ook heb ik geen schoft en rugwondjes meer sinds ik deze dekens gebruik.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:03

Ik vind het ook heerlijke dekens! Vriendinnetje van mij heeft een Nika deken met hals gekocht, alleen heeft mijn paard deze deken vrijwel altijd om als het enorm hard regent. Nooit problemen gehad met doorlekken of niet waterdicht zijn. past bij mijn paard met smalle front, maar ook bij paard van vriendin met brede front... Volgens mij had ze zelfs nog meer Nika dekens, dus mijn ervaring is positief met deze dekens...

Mega_Stunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:45

Hallo,

Ik heb ze zelf niet gehad maar ik ken iemand die ze wel heeft gehad. De ervaring daarmee was niet zo goed... Regende door bij een flinke hoosbui en er ontstonden schuurplekken,pasvorm is dus ook niet ideaal..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:45

Hmm.. de ervaringen zijn geheel afwisselend tot nu toe :P twijfel..

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:48

Ik heb ook een Nika deken gehad. Niks mis mee!
De deken was goed waterdicht en hij paste ook netjes.
Vond het een hele fijne deken voor een fijne prijs :)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:49

Hier ook een positieve ervaring. Ik heb een vliegendeken en die is prima. daarnaast nog twee winterdekens met hals. Passen prima, liggen goed en zijn lekker warm en waterdicht. Geen ervaring met de waterdichtheid na het wassen van de dekens. Prima dekens voor die prijs en goede service.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:45

Ik lees even met jullie mee. Ik zoek voor 1 van mijn paarden een regendeken . Normaal staan ze allemaal zonder deken de hele winter maar 1 van de paarden wordt zo chaggerijnig in de regen dat het niet leuk meer is :o

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:50

na verschillende dekens daar gehad te hebben koop ik ze toch niet weer. eerste seizoen blijven ze super maar nu lekt mijn regendeken het tweede seizoen echt door en hij is niet gewassen dus zou nog gewoon waterdicht moeten zijn. hebook een 400 grams met een beroerde pasvorm. heb hem uit nood gehouden maar ik ga voortaan toch maar voor de duurdere dekens

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 15:20

Na jullie ervaringen te hebben gelezen, heb ik toch besloten om een paar tientjes bij te leggen en heb dus opnieuw een Horseware gekocht :)

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:22

Ik moet je zeggen dat je natuurlijk moet doen waar je zelf het beste gevoel bij heb.
Maar, een bucas, amigo en rambo hebben het bij mijn paard nog geen 3 weken uitgehouden.
Deze nika dekens houden het al 3 seizoenen uit.
Dus als je ooit nog eens naar een nieuwe deken moet, kan je het altijd heroverwegen.

Verder, natuurlijk veel plezier met je nieuwe deken!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:23

Mijn Nika regendekens bevallen de dames paard goed. Blijven goed liggen en passen fijn. Wij zijn tevreden klanten.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:28

Ik ben momenteel in het bezit van nika en bucas.. Bucas heb ik gekocht bij 't Drunesruiterhuis en Nika besteld. Mijn merrie draagt zowel een nika en bucas regendeken, moet zeggen dat de nika beter aansluit als de bucas.. Nika blijft mooier liggen, maar de Bucas sluit voor mooier. Denk dat het toch ook afhankelijk is van je paard.

Van Nika was de service trouwens wel service, toen ik mijn paard net had twijfelde ik over de maat. Kreeg ze na enig mail contact beide opgestuurd en kon de maat die niet goed was terug sturen :).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:34

Het is dat er nu in mijn regendekens scheurtjes zitten (doordat een of andere onverlaat het nodig vond om er in te bijten :( ), maar hier nu voor het derde jaar op rij NIka op de paarden liggen. Prijs-kwaliteit is echt prima. Alleen als er andere merken in de aanbieding zijn (bv halve prijs, en dus goedkoper dan Nika) koop ik die. Verder prima qua pasvorm hoor! En ook zeker waterdicht...

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:47

Bij mij ging de nika deken best wel snel kapot! Voorsluitingen, en bilsluitingen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:49

Ik heb een vliegendeken van dat merk en ik vind het een fijne deken. Mijn paard is erg groot dus iets is al snel te klein maar deze zat ruim zat om hem heen en ook nergens te kort.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:51

Xsander schreef:
Bij mij ging de nika deken best wel snel kapot! Voorsluitingen, en bilsluitingen..

Dan moet je contact opnemen en krijg je gewoon nieuwe sluitingen ;) Bij een van mijn dekens was dat idd het geval. Maar had netjes binnen een paar dagen een nieuwe sluiting.
Daarnaast is het maar net hoe voorzichtig je paard is. Onze ruin heeft altijd met een jaar de bilsingels kapot, de merrie heeft de bilsingels van 3 jaar geleden nog gewoon heel.

kim_bandiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:07

ik heb hele goede ervaringen met nika. ik vind het super dekens. lekken bij mij niet door tot nu toe dan. en het is een mooie prijs :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:10

100 gram Nika heb ik.
Goede deken maar iets lager qua borst, hoewel ik er nooit schuurplekken door ontdekt heb.

Hij ligt verder perfect.
Nooit nat onder weggehaald.
Laatst bijgewerkt door S_uus op 26-09-12 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:13

Ik ben fan! *\o/*
Goeie waterdichte dekens voor een fijne prijs, passen mijn haflinger ook prima! :j Heb er nu 3, bestel er binnenkort nog een! :) doe al 3 jaar met 2 van de dekens, nooit gewassen, nog steeds waterdicht. Paard staat 24/7 buiten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:39

Antgillya schreef:
Ik moet je zeggen dat je natuurlijk moet doen waar je zelf het beste gevoel bij heb.
Maar, een bucas, amigo en rambo hebben het bij mijn paard nog geen 3 weken uitgehouden.
Deze nika dekens houden het al 3 seizoenen uit.
Dus als je ooit nog eens naar een nieuwe deken moet, kan je het altijd heroverwegen.

Verder, natuurlijk veel plezier met je nieuwe deken!!

Verschilt per paard, dit word mijn 5e deken van Horseware en ze zijn alle 5 nog heel, de eerste kocht ik 4 jaar geleden.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:49

Loetie84 schreef:
Xsander schreef:

Dan moet je contact opnemen en krijg je gewoon nieuwe sluitingen ;) Bij een van mijn dekens was dat idd het geval. Maar had netjes binnen een paar dagen een nieuwe sluiting.
Daarnaast is het maar net hoe voorzichtig je paard is. Onze ruin heeft altijd met een jaar de bilsingels kapot, de merrie heeft de bilsingels van 3 jaar geleden nog gewoon heel.

Okee! ik ga het proberen!