Winterdeken met hals VS. winterdeken zonder hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Winterdeken met hals VS. winterdeken zonder hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:21

Hallo bokkers :)

Omdat ik aan het speuren ben naar dekens voor mijn nieuwe paardje, vraag ik me het volgende af.

M'n andere merrie staat als het echt koud word(-5 of dergelijk) met een rhino deken met hals eraan, ik vind dit zelf er altijd warm uitzien en heb het idee dat het paard het ook fijn vind.
Nu is mijn nieuwe paardje nogal een slopert, en niet echt zuinig op der spullen, ik heb dus liever geen deken met hals maar toch denk ik dat ik hier wel aan moet geloven als het zo koud word als vorig jaar.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? is een deken incl. hals nou echt zoveel warmer en fijner als een deken waarbij de nek bloot is?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:16

Ja, ik denk het wel :j . Ik merk altijd dat bijvoorbeeld 300 gram met hals te vergelijken is met bijvoorbeeld 4/500 grams zonder.

Als het in de winter echt erg koud wordt kies ik er liever voor om mijn paarden lekker een halsdeel op te doen dan een (extra?) deken eronder.

Ik gebruik ook veel van die losse fleece halsdelen en mijn paard steekt zijn hoofd er zelf al in als ik ermee aan kom lopen <3 . Soms krijg ik niet eens de tijd hem even goed vast te pakken. Ik denk dat dat wel genoeg zegt ;) .

Nu moet ik er wel duidelijk bij zeggen dat het echt om erg koud of erg nat weer gaat. Ik zet ze wel liever onder 300 gram zonder hals dan bijvoorbeeld 180 gram met. Asl je van die heerlijke koude maar zonnige, windstille winterdagen hebt zou ik niet snel een halsdeel/ deken met hals op doen :) .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Winterdeken met hals VS. winterdeken zonder hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:54

Ik denk dat het zeker warmer is dan een deken zonder hals. Misschien anders een optie om een deken met losse hals te nemen? Ik heb de Amigo Turnout 12oo D die me erg goed bevalt met losse hals zodat je die alleen vast hoeft te maken wanneer het erg koud word.

love_Soraya

Re: Winterdeken met hals VS. winterdeken zonder hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:58

Ik heb de rambo en de rhino allebei met een halve hals (wug ) en dat bevalt mij prima super dekens