Beste winterdeken voor mijn oudje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Beste winterdeken voor mijn oudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 13:00

Mijn E-pony staat al weer een tijdje in het bejaardenhuis tussen zijn mede- opa's en oma's. Vorige winter heeft hij de hele winter zonder deken gestaan, maar dat gaat hij dit jaar niet meer redden. Er moet dus een nieuwe winterdeken komen. Hij staat in een rustige groep waarbij hij onbeperkt weidegang heeft en als hij wilt kan hij schuilen in de inloopstal. Hij is echter niet dagelijks onder handen, dus ik moet wel zeker weten dat ik een hele goede waterdichte, niet schuivende, ademende deken koop. Budget is niet belangrijk.

Ik ben zelf echter al een paar jaar uit het paardenwereldje en heb geen idee wat er tegenwoordig allemaal te vinden is op de markt. Wie weet welke deken geschikt zou zijn voor mijn oudje?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:04

Ik zou iets van Horseware kiezen. Qua pasvorm super, qua kwaliteit geweldig :D.
Als ze in de groep staan zou ik kiezen voor een Rhino of een Rambo, dan heb je de meest zware kwaliteit, maar hun Amigo dekens zijn ook goed! Ze hebben voor ieder wat, van 0 gras tot super dik, geen hals, halve hals, hele hals, you name it.
Zijn alleen niet de goedkoopste dekens die er zijn, maar als budget geen probleem is...

Ik heb zelf een Rhino Wug Turnout voor mijn omaatje. Is super waterdicht, super duurzaam... Vind het een super deken.
Via bokker Josie kun je ze goedkoper bestellen dan bij de reguliere paardenwinkel.
Afbeelding

jendemen25

Re: Beste winterdeken voor mijn oudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:07

de merken bucas, rambo en rhino zijn betrouwbaren en hele goede merken. ik ben een erge voorstander van Bucas ik heb ooit m`n eerste deken van dat merk aangeschaft en gebruik hem nu 10 jaar later nog steeds! :)

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:11

Dit volg ik even. Ik heb nu een goedkoop dekentje van iemand kunnen lenen voor mijn 27 jarige
als tijdelijke voor ik er 1 koop

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 13:18

Dat zijn ook de merken die "het beste" waren in de tijd dat ik nog dekens kocht :) . Ik heb momenteel ook een Bucas regendeken voor hem die al redelijk oud is maar nog steeds prima werkt. Ik heb echter ook van Bucas een regendeken gehad waarbij de voering er bij de kont uit ging. En vooral in de prijsklasse waarin ik een deken ga kopen is dat een beetje zonde van het geld...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:09

Ik zweer ook bij Bucas. Zeker als je je paard niet dagelijks in handen hebt. Je hoeft eigenlijk nooit bang te zijn dat hij zal zweten onder het dek.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:13

Ik roep ook meteen Horseware.. Kost wat, maar daar heb je dan ook veel deken voor :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:24

Bucas :j echt TOP dekens..

Hier voor elke pony een bucas rain en een all in one!
Ik zweer erbij...!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:04

Mijn pony loopt ook onder een Rhino. Deze krijg hij op als het richting de nul gaat. Ik kom alleen in het weekend bij hem en door de weeks loopt hij soms dus 5 dagen en nachten met die deken op. Nog nooit een schuur plekje gevonden. Ik zweer hierbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:07

Ik moest meteen aan de Bucas power turnout denken, omdat je er dus ook niet bent om evt dekens te wisselen als het warmer/kouder wordt.
Heb zelf geen ervaring met deze deken, maar de info die gegeven wordt is wel heel interessant :j

Citaat:
Een deken met technische snufjes! Door de warmte-isolerende en zonreflecterende ballistic nylon buitenstof is deze outdoordeken behaaglijk warm bij vorst (tot -25) en ook weer niet te warm bij zacht weer (tot 15 graden). De voeringsstof werkt als zweetdeken en transporteert het vocht direct naar boven. Met deze deken is uw paard uitstekend beschermd tegen de meest slechte weersomstandigheden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:10

Ik ben ook fan van Rambo van Horseware. Fijne pasvorm, vooral de dekens met het V front closure system :j Trekken niet, schuren niet, blijven mooi liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:12

Ik zweer nog steeds bij BR, goede pasvorm, en zelfs met mijn slooppony niet kapot te krijgen!
Blijven ook mooi van kleur vind ik.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:50

Hier nog een fan van Horseware!
Zijn wel prijzig, maar je hebt er wel kwaliteit voor :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:06

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:14

Hier nog zo'n horseware fan := Absoluut een aanrader en is iedere cent waard. Ik heb nu ook een QHP regendeken gekocht, ben benieuwd!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:23

Ik heb altijd een weatherbeeta gehad voor mijn oudje. Super super super deken! Lekt absoluut niet door, kan de meest extreme buien aan. Mooie pasvorm, schuurt nergens. Heb die deken al een jaar of 4 en gaat nog prima mee dit seizoen voor mijn 2e paardje! :) Echt een aanrader.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:25

lonniejj schreef:
Ik heb altijd een weatherbeeta gehad voor mijn oudje. Super super super deken! Lekt absoluut niet door, kan de meest extreme buien aan. Mooie pasvorm, schuurt nergens. Heb die deken al een jaar of 4 en gaat nog prima mee dit seizoen voor mijn 2e paardje! :) Echt een aanrader.

Dat lijken me ook fijne dekens inderdaad :j

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:34

Zorg dat je een halve halsdeken neemt. Meestal ga je bij oude paarden de schoft beter zien en gaan de dekens daar drukken. Nog belangrijker dan het merk deken is dat ie past.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 14:29

Halve hals zat ik ook al aan te denken. Dat plaatje wat Focussed laat zien als het ware.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:30

absoluut Horsewear.. heb zelf voor mijn oudje de Rambo Wug en de Rhino Wug allebei met een halve hals..