Dat was wat ik dacht toen ik mijn nieuwe banaansingel aansingelde. Ik heb aan mijn dressuurzadel een korte banaansingel, die perfect aansluit en gewoon prima zn werk doet. Daarom heb ik nu voor een zadel met kortere singelstoten een lange banaan gekocht, van (volgens mij..) 85 cm. De 'bocht' zit mooi in het midden, is even lang als die van mijn dressuurbanaan, dus ik ging er van uit dat dit helemaal goed ging komen.
Helaas, als ik hem aansingel (bolle kant naar het hoofd, holle kant naar de buik) sluit alleen de holle kant aan, en de bolle kant staat gewoon een paar centimeters van mijn paard af. Alleen het randje van de singel raakt mijn paard, en de rest hangt maar wat naar beneden.
De druk word dus niet verdeeld, en het zit gewoon voor geen meter.. Het zadel zelf ligt op de goede plek, de singel ligt theoretisch gezien ook op de goede plek, maar tussen de voorbenen gaat het dus fout..
Ik heb voor nood de singel omgedraaid en er zo mee gereden, maar hiervoor heb ik geen banaan kocht, ik wil juist graag dat de singel ruimte vrij houdt voor de buik van mijn paard, en diezelfde buik mijn zadel dus niet naar voren kan duwen.
Is er iemand die weet wat er fout gaat, of hoe dit kan? Ligt dit nou aan de lengte van de singel, of werken lange banaantjes misschien gewoon niet goed? Is hier een oplossing voor?
) 

Ik doe ook altijd de bolle kant naar voren, dan liggen de gespen automatisch verder naar achteren.

Is de singel erg hard leer?