De deken die niet naar achter schuift ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

De deken die niet naar achter schuift ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:11

De periode van de dekens komt er weer aan, en ook mijn paard heeft vandaag haar dun regendeken alvast op gekregen :j
Het betreft een regendeken van BR, goede maat, past goed, alleen het probleem is, van zodra mijn paard begint te stappen schuift het deken naar achter zodat het aan de schouders heel strak komt te zitten en begint te schuren !
Het gevolg is dus => kale schouders en ik denk ook wel een paard dat er niet echt comfortabel mee rondloopt, deken heeft zelfs een loopsplit..
De sluitingen vanvoor zitten al vast op het laatste gaatje dus is niet zo dat het vanvoor te los is waardoor het naar achter schuift :n

Ik vind het echt irritant, met mijn winterdekens van Tattini heb ik er minder last van maar toch moet ik die alsnog af en toe eens 'naar voren schuiven' (en ook deze dekens hebben een loopsplit).

Is het zo bij alle dekens, en kan ik er niets aan doen ?
Of weet iemand hét deken dat goed blijft liggen en niet naar achter schuift ? Ik hoor het graag !
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-09-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel en tekst op verzoek van TS aangepast.

Amalarab

Re: Hét deken dat niet naar achter schuift ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:17

ik gebruik daarom het liefste high neck dekens, die schuiven niet zo achter de schoft.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:28

Mijn oudje (26) heeft een dusdanige schoft en holle rug dat ook bij haar dekens neiging tot naar achter schuiven hebben. De enigste die fatsoenlijk blijft liggen en niet trekt is een Horseware Rambo Duo. De Original gaat ook nog, maar de Duo is nog wat hoger opgesneden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:33

Als t niet anders kan,geeft een dekensingel uitkomst.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:33

Ik heb de Bucas Big Neck, door de specials voorsluiting blijft de deken perfect liggen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:41

Nadeel van die nekdekens vind ik is dat ze de manen daar kapot schuren.
Misschien is een paardenBH een uitkomst?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:04

Kan het niet zo zijn dat je paard net een tussenmaat heeft in de dekens?
Een van mijn merries is ook zo'n lastig geval. Dekens van 185 cm zijn net te klein en knellen daarom op de schouders + dat ze een 'blote' kont heeft. Dekens van 195 zijn weer te lang waardoor ze ook op de rug trekken. Vorig winter heb ik eindelijk eens een deken van 190 geprobeerd en die blijft perfect liggen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:17

manen blijven hier intact en dan nog, heb liever een stuk manen weg dan een oncomfortabel dek dat achter de schoft gaat hangen. zeker als de deken zo'n 5 maanden gedragen wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:22

Het is natuurlijk van paard tot verschillend hoe de bouw is en welke deken goed werkt, maar de mooiste pasvorm heb ik gevonden in de Weatherbeeta Landa Freestyle. Heeft een mooie schouderruimte waardoor deze goed om de schouders heen gaat zitten, beensplitten op de juiste plaats itt. vrijwel alle andere dekens met loopsplitten, en mooi gevormd rond de hals.

Waardoor deze niet over de schouders strak trekt bij Rena terwijl allerlei andere merken dat wel snel deden.
Van Pagony, BR tot die soepjurken van Rambo enzo.

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:29

als het puur om het schuren gaat dan zou ik een "paardenBH" gebruiken. Als je ook op de shoft last krijgt dan zou ik eens een deken met halve hals proberen.