Repareren Bucas deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Repareren Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:42

De winter komt er weer aan en ik wil mijn Bucas deken weer op mijn Tinker gaan leggen.

Nu is er alleen een probleem; de deken is kapot.
Ik heb al contact opgenomen met de leverancier, die willen mij absoluut niet tegemoet komen, garantie zegt opeens niets, want het zou vast mijn shetlander hengst geweest kunnen zijn.
Belachelijk, maar goed.

Nu is het geval dat de deken erg goed te maken zal zijn, alleen... zou niet weten waar.
De buiksingel is van de deken af. De stiksels zijn losgelaten,
er zit ook geen enkele schade aan de stof van de deken zelf, maar ik heb wel een losse buiksingel in mijn handen.
De stof is blijkbaar écht oersterk! :D

Is dit zelf te repareren, zoja, met welke naald, welk garen?
Zijn er bedrijven die dit doen?

Ik woon over de grens, ter hoogte van Noord Limburg.

Lante

Re: Repareren Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:48

Ik zou het naar een schoenmaker brengen, heb je het zo weer klaar voor 5 euro of zo.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:59

wat een slechte service van Bucas zeg....want het loslaten van naden lijkt mij toch een garantieklus.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 15:09

In dit geval was het van DePaardendrogist, maar inderdaad, ben er niet blij mee. Ook omdat in die tijd t hengstje nog maar twee was en bij een boze blik van mijn paard al aan de andere kant van de wei stond...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:48

Hier in DL zitten best wat kleermakers. Heb ook een keer een deken daarheen gebracht, en was voor 10 euro klaar (en dat waren fiks wat naden). Bij die kleermaker konden ze ook leren jassen e.d. doen, dus de machine was sterk genoeg voor de dikke deken. (zit trouwens in Kleve, vlakbij EOC Centre)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:54

Heb je contact gehad met de paardendrogist of met bucas zelf? Ik zou het iig nog via de andere partij proberen te spelen. Ik heb een paar jaar geleden een gloednieuwe deken gekregen omdat de voering kapot was gegaan. Geregeld via de winkel en dat ging erg makkelijk. Persoon van bucas checkte alleen of het geen normale slijtage was of extreem raar gebruik. Was geen van beide dus hoppa een nieuwe! Daarom vind ik het vreemd dat ze bij jou zo moeilijk doen want losgelaten stiksels valt volgens mij echt onder garantie!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:57

Lijkt mij ook een garantie ding hoor. Als paarden slopen, dan zie je eigenlijk altijd dat de stof zelf ook kapot is getrokken, alleen op de naad heb ik door slopen nog nooit meegemaakt (was het maar zo simpel, dat is heel wat gemakkelijker te repareren :D )

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:44

Ik had hem bij een kleding maker gebracht, wel is laten wassen :) voor 15 euro hadden ze een flinke winkelhaak weer gerepareerd!