ervaring met weatherbeeta dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef_juh

ervaring met weatherbeeta dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 05:09

Ik zoek een winterdeken met nekstuk vast aan voor men paard. Ik ben eens benieuwd nr de kwaliteit van weatherbeeta, is dat te vergelijken met bucas of rhino?

mvg eva

Klasien

Re: ervaring met weatherbeeta dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 07:18

Ik heb een weaterbeeta, maar wel zonder hals. Ook heb ik een Rhino. Wat betreft de pasvorm ben ik over beide dekens erg tevreden. Persoonlijk denk ik dat de stof van de Rhino sterker is als de weaterbeeta. Mijn paard is geen sloper, maar de weaterbeeta vertoond op de boeg wat slijtageplekken en de rhino niet. En dat terwijl de rhino veel meer gedragen wordt.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 07:40

Ronduit zeer goed. Mijn vorige paard heeft ruim 7 winters dezelfde deken opgehad. Pasvorm is zeer goed. Ook de zeer grote staartflap vond ik altijd zeer prettig. Wel heb ik altijd het Weatherbeeta Freestyle model gehad. Ook Rhino lag goed op haar. Heb je een sloper, zou ik wel kiezen voor de sterkere Rhino.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 07:41

De enige dekens die ik nog gebruik. Goede pasvorm en degelijk van kwaliteit.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 07:53

Mijn pony heb ik ruim 20 jaar gehad en zijn Rhino regendeken heeft hij het grootste deel van die jaren gedragen. Niet ieder jaar even intensief gebruikt, maar dat ding is echt niet te verslijten en de pasvorm is super. Ik heb hem nog. Alleen de voorsluiting is een keer gerepareerd verder is die nog prima!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:32

Ik vind ze super!! Het losse halsdeel is alleen minder handig, aangezier de rand omklapt als ze grazen en dan wordt meteen de hele voering nat :( .
Ook de Contour staldeken was ik niet zo blij mee, maar verder zijn het geweldige dekens!!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:35

Ik heb alleen maar Weatherbeeta dekens, voor mijn beide paarden. Zijn prijs/kwaliteit verhouding prima. Goede pasvorm voor de meeste paarden.
Weaterbeeta heeft een uitgebreid assortiment stal- en outdoordekens in verschillende modellen en diktes.
Ik zweer erbij.
Heb net 2 regendekens weggegooid, die zijn 4 seizoenen mee gegaan. Dan is een Bucas of Horseware ook echt niet meer waterdicht hoor. Zeker de economy range van beide merken niet.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:37

Leonieke schreef:
Ik vind ze super!! Het losse halsdeel is alleen minder handig, aangezier de rand omklapt als ze grazen en dan wordt meteen de hele voering nat :( .
Ook de Contour staldeken was ik niet zo blij mee, maar verder zijn het geweldige dekens!!

Ik vind de contour staldekens juist geweldig. Ruim gesneden bij de schouders, trekken niet strak en hebben een gladde voering.
En nee, ik heb geen aandelen in WB ;) Vind het gewoon een goed merk.
Zeker de Freestyle outdoormodellen met de grote staartflap is super.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:43

Ik ben er ook zeeeeer te vrede over, super mooie en fijne pasvorm en gaan lang mee. Ook goed warm en waterdicht (en blijven ze ook lang).

Ik wil niks anders meer!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:43

Voor mijn paarden is de voorkant juist veeeel te lang :') .
En de naden scheurden vanaf buiten helemaal open na 1 nachtje dragen :( . Ik heb toen een klacht ingediend maar het zo komen omdat mijn paard zijn boeg schuurde langs de stalwand. Jaja...... Beide dekens deden hetzelfde. Maar garantie kreeg ik niet!!
Nu waren het wel dekens van een fashion kleur. De basic kleuren waren volgens mij wel goed. Ik zie dat vaker in producties, dat ze de fashion kleuren anders maken......

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:03

@ Leonieke: ja dat ben ik met je eens, het model WB fusion contour past beter op paarden met vrij veel front. VInd het voor mijn Fries een supermodel. En wat betreft de naden, die van mij laten ook wel wat los op de schouders. Maar daar stik ik gewoon een stuk singelband overheen en hij gaat al jaren mee. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling. De stof is vrij dun en ik denk wat krap genaaid op de naden. Ik heb 5 van die dekens, en ze doen het niet allemaal...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:53

Ik heb voor mijn paard ook alleen maar WB dekens. De Freestyle variant, Landa lite, Landa 200gr en de Orion (?) iig de 360gr met losse hals.
De hals heb ik alleen bij siberische temperaturen erop, blijf het zonde vinden van dr manen. Die hebben er toch onder te lijden.
Maar verder voor mij geen andere deken meer! Blijft super liggen, geen schuurplekken en stevige stof. Heb er in 1 een klein scheurtje maar die heb ik geplakt en gaat nu alweer 2 jaar mee. Alle dekens gaan nu hun 4e seizoen in, echt super!
Staldekens heb ik geen ervaring mee, die gebruik ik niet.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:18

Hier ook alles altijd met Weatherbeeta outdoor dekens en ik heb alle varianten (lite, medium, heavy met hals, omdat ik het dan gewoon heel prettig vind dat de regen niet naar binnen loopt.....ze staat hier het hele jaar door om 7 uur buiten en ze gaan pas tussen 18 en 19 uur weer naar binnen zelfs met -15. Vooral de Weatherbeeta Orican Detach-A-Neck vindt ik geweldig, super pasvorm en ik hoef nooit te scheren omdat ze zo mooi in het haar blijven, mijn hengst had ik voor de HK en die had ook een super vachtje terwijl hij alle dagen had buiten gestaan. Ik koop ze wel in de UK want in NL zijn ze behoorlijk duur. Oja en een ander voordeel vind ik de engelse maatvoering en ze zijn ook in shetlandermaatje te krijgen :D En ze gaan jaren mee en ik heb nooit pony's met schuurplekken! *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:47

Weatherbeeta heeft vaak een veel mooiere pasvorm dan die lelijke vierkante soepjurken van Rambo, Rhino, Bucas enzo :=

Weatherbeeta Landa Freestyle is een ideale regendeken, zit veel beter in elkaar dan die anderen, veel paardvriendelijker en comfortabeler :)