Ik heb een shetlandertje waar ik een barefood boomloos zadeltje voor heb gekocht. Nu ligt hij vanaf dag 0 al niet helemaal lekker, ik dacht altijd dat het kwam omdat hij een shetlander is of omdat het een nieuw zadeltje was, maar nu twijvel is toch.
Mijn ruitertje kan er zonder staart riem niet op rijden, kan kiept hij naar voren zodra idefix zijn hoofd omlaag doet. de achterkant staat altijd een beetje omhoog net of hij in het middel en aan de voorkant te ver naar beneden ligt ofzo.
het zadel ligt voor mijn gevoel ook heel hoog op de rug, maar dit misschien ook omdat het boomloos is?
ik heb de standaart pommel erin. zou het helpen als ik er een andere in doe? alleen de vraag is dan, moet hij breeder of smaller? idefix is wel vrij rond, maar ik heb wel eens rondere ponys gezien haha.
Welk zadel heb je barefefoot en welke maat. Welke pommel zit erin en heb je misschien foto's. Het kan. Zijn dat het zadel te groot is. Of de pommel te wijd.
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-12 21:33
drytex kids zadeltje kwa maat is hij wel goed, daar twijvel ik niet aan. hij is kleiner dan maatje 0, is echt een mini zadeltje haha. erzit geloof ik een brede pommel in. Er is nog een bredere maat, een flexibele.
leg het zadel eens op de rug zonder dekje en zonder ruiter en dan van alle kanten foto's
Safiera
Geplaatst: 15-09-12 16:46
Ik heb het vermoeden dat je pommel te groot is, waardoor het zadeltje naar voren kiept Valt aan de foto niet te zien, maar uit je beschrijving klinkt dat het meest logisch.
Zou zo even niet durven zeggen of de gewone M pommel ook in de drytex kids past. Lijkt me wel, trouwens. Misschien staat het antwoord ook op http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Veelgestelde-vragen/ en anders weet Pmarena het idd wel
Dat het zadeltje hoog ligt is geen probleem, het is nieuw (of was nieuw) en dan moet het nog wat 'settelen'. Met drytex ipv leer gaat dit niet heel snel. Ook zakt het vanzelf wanneer je ruitertje er op gaat zitten. Ziet er in het begin alleen een beetje raar uit.
irene_sarah
Geplaatst: 15-09-12 22:11
Hier hetzelfde probleem! Ik heb geen verstand van de vraag die je stelt, maar wij zijn wel op een andere manier tot de oplossing van het probleem gekomen. We hebben boomloos geprobeert, maar hierbij bleef het probleem hetzelfde. Voor ons was dé oplossing een westernzadel. Die heeft namelijk 2 singels. 1 op de 'normale' singelplek en 1 aan de achterkant van het zadel. Hierdoor komt het zadel dus ook niet meer omhoog!