zadel zoektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

zadel zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 18:10

ik heb op het moment een nieuw model wintec dressuur zadel voor zijn paard
maar wil graag opzoek naar iets van leer,
behalve bates wat valt er dan hetzelfde?
omdat deze goed past

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:49

Kent & Masters; Engelse makelij, wolgevuld en verwisselbaar kopijzer. Goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Echt een aanrader! (zie onderstaande website)

InekeH87

Re: zadel zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:13

Hier nog een hele grote Kent & Masters fan. Ik wil nooit meer een ander zadel.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:14

Mag ik vragen waarom geen Bates?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:37

Bates was minder goed aanpasbaar op mijn merrie, bovendien ben ik absoluut geen fan van de wintecs en bates is dacht ik de leren iets betere versie ervan. Ik vind de zadels niet lekker zitten en het Cair systeem dat veel Bates zadels hebben vind mijn merrie erg onprettig.
De Kent&Masters zadels zijn zachter en beter aan te passen. Goede leren, wolgevulde zadels die voor zowel ruiter als paard op een hele hoop punten aanpasbaar zijn. Ik vind de kwaliteit ook beter dan de Bates zadels die ik in mijn handen heb gehad. Wat voor mij helemaal de doorslag gaf was dat 1. mijn merrie met een bates zadel die goed op haar was aangepast bijna meteen in de staak ging en 2. dat ik in de bates meteen last kreeg van mijn heupen en mijn rug. De K&M daar zit ik heerlijk in en kan ik goed rijden zonder last te krijgen.

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:12

kan je je paard een beetje beschrijven? Wintec heeft namelijk zadels voor bijna elke soort bouw

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:11

Muislover is deze vraag voor de TS bedoeld of voor mij?
Mijn merrie heeft een korte rug, brede grote schouder en een zeer brede boom maat nodig. Wintecs waren op mijn paard absoluut niet aan te passen, ik vond het zelf ook ondingen met rijden. Keihard en totaal niet de juiste pasvorm voor mij. Ik zat teveel opgesloten in het zadel en kreeg veel last van mijn heupen en mijn rug. De kussens op de wintecs waren keihard, bij alle wintecs die ik heb geprobeerd was dat zo. Daarnaast gaat mijn merrie erg in de staak met een wintec op haar rug, ook degenen die volgens meerdere zadelpassers en een drukpuntmeting prima passen. Dus nee ik weet het zeker, er is geen enkele wintec aan te passen op de rug van mijn paard en voor mijzelf. Ik heb absoluut geen rare vormen ofzo, maatje 36 en een normale lengte, maar ik stap krom van de pijn weer van een wintec af.