Bruine Lak hoofdstellen - Wat is er allemaal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

Bruine Lak hoofdstellen - Wat is er allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 11:21

Omdat ik onverwachts ben overgegaan op een (donkerbruin) dressuurzadel ben ik op zoek naar een ander hoofdstel voor concour in de kleur bruin (choco). (Ik heb nu een HH laque, in zwart dus, die (boven verwachting) goed bevalt.)

Het hoofdstel moet zowiezo blindesluitingen hebben, mag rondgenaaid hoeft niet. Het moet een elegant hoofdstel zijn met een bredere neusriem die netjes is afgewerkt. Rvs of messing fornituren twijfel ik nog over.

Op het oog heb ik nu de Passier Apollo ik kan hier alleen geen foto van vinden in de kleur havanna.
Dit is ook wel gelijk echt het maximum wat ik zou willen uitgeven (200,-)

Wat is er allemaal nog meer?
Welke hoofdstellen hebben jullie?
Een foto zou fijn zijn, aangezien de productfoto's vaak nogal wat te wensen overlaat.

Bedankt!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:25

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 12:24

Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken en het zijn inderdaad mooie hoofdstellen. Ik was zelf ook een hoofdstel van Horsea tegengekomen alleen daarvan was de neusriem wel heel simpel, net wat smaller leek. Ook las is ergens iets over La Valancio lak hoofdstellen, alleen daar zat een hele lelijke platte brede frontriem aan.

Dit zijn dus de Premiera lak hoofdstellen.
Athena
http://hypostore.nl/media/catalog/produ ... 6220_1.jpg

Monaco lak
http://hypostore.nl/media/catalog/produ ... -bruin.jpg

Zijn deze beide hetzelfde m.u.v. de frontriem? (die ik trouwens net niet helemaal leuk vindt)
En weet iemand toevallig of bij het monaco hoofdstel de frontriem ook lak is of glimt het hoofdstel gewoon mooi?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:27

shabbay schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken en het zijn inderdaad mooie hoofdstellen. Ik was zelf ook een hoofdstel van Horsea tegengekomen alleen daarvan was de neusriem wel heel simpel, net wat smaller leek. Ook las is ergens iets over La Valancio lak hoofdstellen, alleen daar zat een hele lelijke platte brede frontriem aan.

Dit zijn dus de Premiera lak hoofdstellen.
Athena
http://hypostore.nl/media/catalog/produ ... 6220_1.jpg

Monaco lak
http://hypostore.nl/media/catalog/produ ... -bruin.jpg

Zijn deze beide hetzelfde m.u.v. de frontriem? (die ik trouwens net niet helemaal leuk vindt)
En weet iemand toevallig of bij het monaco hoofdstel de frontriem ook lak is of glimt het hoofdstel gewoon mooi?

Nee de een is rondgenaaid (monaco) en de ander (Athena) is plat

kleinvosje

Re: Bruine Lak hoofdstellen - Wat is er allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:30

Ik heb nog maar net een bruin premiera lak hoofdstel in stang en trens uitvoering. Er mooie kwaliteit leer. Zeer brede neusriem. Ik heb de monaco, daarvan is de frontriem inderdaad erg eenvoudig, van hetzelfde leer als de rest, dus geen lak.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 12:44

Bedankt valt me nu pas op (bokken en werken ;-) )
Vind het juist mooi aan de Monaco dat de frontriem zo simpel is.

Ben er nog helemaal over na het denken hoe ik alles (wedstrijdset) ga combineren met elkaar. Heb een donker blauwe kingsland dressage jas, donkerblauwe gpa titium met donkerblauwe streep, en zwarte de niro laarzen met bruine zolen. Daar wil/kan ik eigenlijk niets aan veranderen maar denk dat het best mooi staat. Alleen dan messing of rvs of gewoon voor rondgenaaid dat je helemaal geen gespen ziet? lastige keuzes ;-)

Ben benieuwd welke hoofdstellen er nog meer zijn. Op moment staat de Passier nog op 1 alleen die is wel een keer zo duur en moet ik kiezen voor messing of rvs gespen... (dat probleem heb je niet echt bij de Monaco)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:48

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:03

Afbeelding

van Horsea :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 06:21

Ik zag dit weekend een donkerbruine rondgenaaide met lakneusriem van equipe selleria. Ontzettend mooi voorstel. Mooi soepel leer ook.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:20

La Valencio heeft ook mooie bruine lakhoofdstellen. Met verschillende frontriemen.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:25