Geen zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

just_amor

Geen zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 21:10

Wegens drukkingen (bijna witte vlekken) rij ik nu niet meer met een zadel maar zonder.
Dat doe ik totdat er een zadelmaker is langs geweest.

Kan het zonderzadel rijden de drukkingen niet verergeren of is het beter om niet te rijden tot er een zadelmaker is langs gekomen?

Maureen_M

Re: Geen zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:20

Zijn de drukkingen echt open plekken dus wondjes of enkel witte plekjes van haartjes ?

Ik zou het miss wel even laten helen tot dat de haren weer volledig zijn teruggegroeid dan kan je wel zonder zadel rijden. Miss een bare back pad ?

just_amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 21:36

ik heb eigenlijk nooit wontjes of bultjes gezien. Het zijn gewone verkleuringen van haar. De vacht is wat lichter geworden en lijkt nu langzamerhand wit te worden. Het is in ieder geval niet open maar gewoon vacht.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:39

Het lijkt mij geen probleem op zonder zadel te rijden. zolang je maar niet te zeer bonkt op de rug ofz :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:17

De meningen over zonder zadel rijden zijn nogal verdeeld, maar je hoeft het ieg niet te laten om de oude plekken. :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:13

Ik zou wel door trainen (bijv. aan de longe), anders veranderd de bespiering van je paard waardoor een nieuw zadel snel niet meer zou passen. Voor het zonder zadel rijden zou ik kiezen voor het gebruik van een barebackpad, of proberen het niet te vaak te doen.