Touw voor halstertouw, stroever

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Touw voor halstertouw, stroever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:40

Ik heb een touwhalster waarvan ik heel tevreden ben. Het touw is iets stroever zeg maar, niet zo soepel als gewoon zeil-of klimtouw. Het wordt soms gebruikt in touwhalsters met rawhide aan de neus.
Heeft iemand een idee hoe zo'n touw heet of waar ik zo'n touw kan kopen? Ik zou zo'n touwhalster zelf willen maken.
Als je eindje rechtop houdt, dan gaat het niet zo snel slap gaan vallen (moeilijk uit te leggen :+ )

Balou_k

Re: Touw voor halstertouw, stroever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:45

Ik heb zo'n soort touw als jij beschrijft :)
Het is niet pijnlijk in de handen omdat het niet makkelijk uit de handen te trekken is, als ik hem omhoog hou dan valt het niet als een slap vot in een boog..
Touw heb ik al vanaf 2008/2009 Equitana weet niet meer precies maar was met school gegaan toen..
Het heeft al een trekkend trekpaard overleefd, een koppige fjord en een paar andere paarden.
Dit touw gaat dus nooit meer weg, heeft vaak in de regen en/of blub gelegen, maar het is niet kapot of lelijk te krijgen!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:58

Ja, maar waar kan ik het vinden, of eventueel de naam van zo'n soort touw?
Dit is m'n halster:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N3SK8YD7.jpg
Ik wil dit touw vinden om een eigen criollo-achtig touwhalster te knopen (met zo'n knotje op het hoofd, heel mooi). Dit touw vind ik echt veel aangenamer dan dat fijne, slappe touw zoals van bvb Parelli-halsters en inderdaad heel sterk en heel aangenaam in gebruik.
Waar kan ik zo'n touw kopen aub?
Zou het dit kunnen zijn (is Engelse firma, zoek een Nederlandse of Belgische firma waar ik dit touw kan kopen):
http://rwrope.com/horse-tack/premium-braids/posh-double-braid-1.html

Nog een vraagje, kan/wil iemand me soms helpen om een touw te knopen (in de vorm van een Argentijns hoofdstel)?
Wil er eventueel voor betalen voor hulp.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:05

Phoe.. Ik heb geen idee hoe de stand heette, heb hem toen samen met mijn touwhalster gekocht, zelfde kwaliteit.. Heb nog nooit een touw gehad dat zo lang mee ging, ik ben er namelijk niet heel zuinig mee :')
Ik vergeet het zodat het week regent etc.
De boer had hem zelfs eens gebruikt voor iets aan zijn machine te binden.. Toen ben ik hem dus een paar weken kwijt geweest zag ik hem opeens hangen onder de vieze zwarte vlekken, is er mooi allemaal uit geregend..
Ik ben gezegend met dit touw, helaas nooit meer zo'n soort touw gezien dus ik kan je helaas niet helpen, mocht deze het ooit begeven ga ik heel hard huilen!

Volgens mij is dat touw het niet? Het ziet er glanzend en glad uit eerlijk gezegd, maar zou het niet echt weten.. Zal een foto van mijn ondertussen oldtimertje maken :D

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 13:06

Haha, ocharme dat touw ;-).
Ik denk dat we het over hetzelfde hebben. Zou zo graag weten waar ik zo'n touw kan vinden...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:08

Afbeelding
Hier zie je hoe mooi het touw aan de clip zit.

Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 13:18

Denk niet dat dat hetzelfde is, toch bedankt voor de foto.
Zou een stugger soort nylon zijn, die ze gebruiken bij roper halsters:
http://www.pleasantridge.ca/index.php/halter-rope-lead-rawhide.html
Samson Halter Cord:
Deze dus:
A stiff polyester cord - ideal for the equestrian who prefers a firm product for training equipment.

1/4" diameter for regular or extra knots halters, side pulls, etc

Halter type: Stiff

Colors: Black, Tan
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 11-09-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:20

Ik weet niet precies wat voor materiaal het is, maar zon touw waar jij het over hebt heb ik ook een keer gekocht ook samen met een touwhalster maar dat vond ik vreselijk omdat het snel in de handen brande en snel gerafelde..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 13:29

Balou_k schreef:
Ik weet niet precies wat voor materiaal het is, maar zon touw waar jij het over hebt heb ik ook een keer gekocht ook samen met een touwhalster maar dat vond ik vreselijk omdat het snel in de handen brande en snel gerafelde..

Ik vind het enorm fijn. Elk soort halster touw kan in de handen branden, er zijn zoveel soorten, voor iedereen wel iets ;-).
Ik had het bij m'n zelfgemaakte hoofdstelletje gebruikt en vind het ook zo mooi:
http://www.mijnalbum.be/Album=JIVAZMDQ
Wil het graag zo gauw mogelijk bestellen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:30

Met dit touw gelukkig nog niet gehad!! Juist omdat het stroef is en ik lekker grip heb.. waar je jouw touwen kunt kopen weet ik niet destijds ook op een evenement..

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:48

cambiar ik lees steeds vaker je interesse over criollo en argentijnse spullen.;)
Je kan rick woudenberg contacteren, die heeft rawhide leidsels en echte argentijnse halsters, goed betaalbaar en gaat echt jaaaaaren mee!

Verder zou je op joeptoep even in kunnen klikken vlecht voor halsters of iets in die trend, je komt dan vanzelf ergens argentijnen tegen die halsters en touwen zitten te vlechten, sukses!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 20:45

connie64 schreef:
cambiar ik lees steeds vaker je interesse over criollo en argentijnse spullen.;)
Je kan rick woudenberg contacteren, die heeft rawhide leidsels en echte argentijnse halsters, goed betaalbaar en gaat echt jaaaaaren mee!

Verder zou je op joeptoep even in kunnen klikken vlecht voor halsters of iets in die trend, je komt dan vanzelf ergens argentijnen tegen die halsters en touwen zitten te vlechten, sukses!

Die spullen zijn dan ook zo fantastisch mooi hé ;-)?
Argentijns knopen, mooi, maar daar heb ik de tijd niet voor :-)
http://www.leatherforever.com.au/halter-leather.html
Ik wil deze knopen, zal me alleen de uitgave voor het touw kosten :-) en vind ik ook best leuk ipv een Parelli halstertje:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LGQLQJYV