ik ben nieuw op dit forum en heb al veel informatie gevonden. Nu heb ik toch echt een vraag waar ik nog niet echt een antwoord op heb gevonden. Ik woon vlakbij Apeldoorn en hier zit ruitersport zaak Vrielink waar ik wel eens een rijbroek o.i.d. haal. Ik vind deze winkel heel erg duur.
Nu ben ik momenteel actief op zoek naar een leuk jong paard. Alle spullen die ik in de loop der jaren heb gekocht gebruik ik momenteel bij paarden die ik rijd voor anderen. Kortom ik wil alles nieuw aanschaffen. Op internet vindt ik veel mensen die een ruitershop hebben. De voorwaarden zijn vaak heel vaag wat me een slecht gevoel geeft. Hebben jullie ervaring met een goede ruitersportzaak (winkel of internetshop) waar de spullen niet zo duur zijn en goed??
Groet!
Loes000
Geplaatst: 10-09-12 21:43
Ga gewoon wat markten af waarvan je misschien weet dat daar paardenspullen te koop zijn, en vaak op (grote) concoursen staan ook wel kramen/stands, vaak met leuke acties en dingen en net wat anders als in de grotere ruitersportzaken. bijv. afgelopen weekend op horse-event is heel leuk shoppen, gewoon goed op zoek gaan en dan kom je echt leuke maar goede dingen tegen! zo had ik voor 40 euro een hele goede winterdeken die ook nog een erg leuk is!
Krijgj
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-12 21:47
Das een goed idee! Dank, ga van het weekeinde bij een keuring kijken wie weet kom ik wat leuke dingen tegen!
De meeste mensen die hier zitten en in internet winkel hebben zijn goed te vertrouwen. Ook is er op bokt over de meeste wel een topic te vinden met ervaringen. Gewoon de naam van de winkel, en je vindt wel iets.
Indien je voorwaarden van een winkel niet snapt, of vaag vindt kun je ook gewoon bellen of mailen om uitleg te vragen. Er zijn namelijk veel winkels die hier zitten en vaak leuke acties hebben.
ik heb ook alles redelijk goedkoop gekocht maar wel nieuw. Ik koop winterdekens in de lente en dat scheelt erg veel. Heb net een supermooie knalroze waterdichte 300grams deken gekocht van 149 voor 20 euro!
Pien63
Geplaatst: 12-09-12 15:10
In de buurt van Apeldoorn zit ook een ruitersportzaak die ermee stopt en ruim 40% korting geeft op alle paardenspul, dekens rijkleding etc etc. Is Scherling in Uchgelen. Hoef je niet van een plaatje op internet te kopen.
In november in Den Bosch Paard en Koets, hebben ze vaak leuke aanbiedingen. En natuurlijk in maart 2013 de Equitana in Essen, heb je gelijk een superleuke dag uit! Steeds meer ruitersportzaken doen aan tweedehandsmarkten, kan je vaak voor weinig leuke dingen scoren. En natuurlijk marktplaats, de boktmarkt etc.
En het helpt ook wel om een beetje internet af te zoeken. Met dekens heb je grote prijsverschillen tussen de zgn A merken en B merken. Voor veel spullen (niet voor hoofdstellen) vind ik bijvoorbeeld de prijs / kwaliteit verhouding van Harry's Horse erg goed. Voor mij geen dure Bucas deken hoor. Voor kleding voor de ruiter is het zeker de moeite waard om tijdens de uitverkoop naar Divoza te gaan. Prachtige jassen van dure merken kan je dan met 50% korting scoren.
En hoewel ik er zelf nooit heb besteld, hoor ik ook goede dingen over Piaffe, een internetwinkel. Hebben vaak leuke aanbiedingen.
Epplejeck is niet zo duur en ik scharrel ook wel op Agradi.nl. Deze webwinkel heeft ook vaak aanbiedingen en vaak hoef je geen vezendkosten te betalen.
Vaak staan op Marktplaats ook nog gewoon nieuwe spullen. Heb wel eens een nieuwe waterdichte 300g deken voor 20 euro op de kop getikt, gewoon van iemand die oude collecties opkocht voor weinig geld en het later weer doorverkocht. In januari heb je in Hardenberg altijd de beurs 'paard', waar een heel braderie gedeelte bij is, en dus ook veel leuke goedkope kraampjes. Heb in het verleden ook wel eens wat spulletjes gekocht via piafferuitersport.nl, die hebben regelmatig leuke aanbiedingen.
Epplejeck heeft wel fijne spullen voor niet zo duur, en inderdaad Agradi heeft vaak wel aanbiedingen. Met de 25% stickeractie bestel ik ook nog wel eens bij Divoza.
Verder kijk ik veel op de mp en de boktmarkt, vaak hebben ze nog nieuwe of zgan spullen voor een stuk minder dan de nieuwprijs. Alleen moet je wel oppassen dat je straks niet 100,- aan verzendkosten kwijt ben
Goed zoeken! Ik heb een paar weken geleden bij de Vrielink een prachtig bruin hoofdstel gekocht voor 35 euro. Verder lid worden van de divoza en epplejeck, vooral de divoza heeft vaak 25% korting en dat is erg leuk als je grote aankopen moet doen.