Ik was vorige week op zoek naar een mooi hoofdstel voor mijn merrie, binnenkort komt ze van de opfok en wil ik haar ook al langzaamaan aan een hoofdstel laten wennen en aangezien ik volgende maand jarig ben leek me dit wel een leuk cadeau!
Ik had een paar hoofdstellen gezien op internet en 1 daar van was een hele mooie Passier, maar ik kon geen plaatje van de bruine vinden die er wel is, dus ging ik naar een winkel waar ze die zouden hebben, hij hing er alleen in het zwart en toen ik bij de andere ruitershop in de buurt ging kijken liep ik tegen een heeeeele mooie Döbert aan! Ik zag hem en wist gelijk dat dit hem zou worden!
Hij is besteld dus ik hoop hem snel te hebben!
Dit is het hoofdstel dat ik besteld heb! Ik wilde namelijk een gebogen frontriem (liefst met lak en steentjes maar die combinatie is niet mogelijk, dus nu heb ik hem met bruin lak en crème onderlegd zoals op de foto alleen maken ze voor mij een gebogen vorm
)
Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van bokkers die ook een Döbert hoofdstel hebben! Ik hoor er alleen maar goede dingen over en ik vind ze echt geweldig mooi!! Zo fijn dat je je hoofdstel ook helemaal zelf kan samenstellen!
Dus bokkers laat die ervaringen maar komen en als het kan met een mooie foto erbij!

.
. 
Het nadeel vind ik dat je blijft poetsen. Je gaat immers zo'n duur setje ook niet vies weg hangen. Dus eigenlijk pak ik best vaak mn kunststof hoofdstel en martingaal. Slang erover en weghangen.